سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اظهار کرد، کنفرانس سوچی به عنوان گام اولیه به سوی سازش بود و کمیسیون قانون اساسی در چارچوب روند ژنو فعالیت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۲۵

به گزارش ایسنا و به نقل از سانا، لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری بعد از نشست سوچی اظهار کرد، مهم ترین نکته این است که بتوانیم به اصل اساسی قطعنامه 2254 شورای امنیت پایبند باشیم. این اصل تاکید میکند فقط خود سوریها باید سرنوشتشان را تعیین کنند. ما با این کنفرانس تلاش کردیم شرایط مناسبی را برای آن ایجاد کنیم. این نخستین و مهمترین گام است و به طور کامل موفقیتآمیز بود. رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اظهار کرد، تشکیل کمیسیون قانون اساسی شامل نمایندگانی خواهد بود که در کنفرانس انتخاب شدند و نیز شامل نمایندگانی از گروههایی خواهد بود که به دلایل مختلف در کنفرانس غایب بودند. وزیر خارجه روسیه اظهار کرد روسیه، ایران و ترکیه توافق کردند به دیمیستورا در پیشبرد نتایج کنفرانس گفتوگوی ملی سوریه در سازمان ملل کمک کنند و مسکو آماده مشارکت در مذاکرات صلح سوریه در تمام سطوح است.

لاوروف تاکید کرد، نبود برخی گروههای مخالف سوریه در کنفرانس سوچی فاجعه نیست. این کنفرانس کارایی منحصر به فردی در نوع خود داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها