نگاهی به ویژه‌برنامه‌های شبکه‌های تلویزیون به مناسبت دهه فجر

تدارک رسانه ملی برای جشن انقلاب

تلویزیون مجموعه‌ای از دیدنی‌ترین برنامه‌های خود را همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی روی آنتن می‌برد.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۸۸

به گزارش روابطعمومی سیما فیلم، سریال، مستند، مسابقه، طنزهای نمایشی، مناظره، جنگ شبانه، کارتون و...گنجینهای از دیدنیترین برنامههای تلویزیونی است که از 12 بهمن همزمان با آغاز سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی از شبکههای مختلف روی آنتن میرود.

ستارخان

سریال ده قسمتی «ستارخان»، برشی از مجموعه 27 قسمتی «ایراندخت» است. ستارخان در ده قسمت 50 دقیقهای آماده شده است و از پنجشنبه 12 بهمن ساعت 22 و 15 دقیقه از شبکه یک پخش خواهد شد. این سریال روایتی از سالهای پایانی زندگی این سردار بزرگ است که محمدرضا ورزی کارگردان و مصطفی شریفی تهیهکننده آن هستند.

سعید نیکپور، شکرخدا گودرزی، حسین مسافرآستانه، مسعود آبپرور، شایسته ایرانی، سام قریبیان، پندار اکبری، آرزو نبوت، علی زارع، باران زمانی، داریوش کاردان، ژرژ پطروسی، بهزاد خداویسی، رضا فیاضی، فخرالدین صدیق شریف، شهراد بانکی، حمیرا عظیمی و عزتالله مهرآوران در این سریال ایفای نقش میکنند.

جنگ شبانگاهی «ای ایران» به تهیهکنندگی مقداد مومننژاد، قرار است از امروز بعد از سریال شبانگاهی و حوالی ساعت 23 روی آنتن برود. این برنامه هر شب تا 21 بهمن به طور زنده به مدت 90 دقیقه پخش میشود. این جنگ در دو بخش سرودهای انقلابی و هنرهای انقلابی هر شب روی آنتن میرود.

«10 ستاره» هم برنامهای است به تهیهکنندگی الهام پیرهادی با رویکرد علمی و معرفی جوانانی که در این عرصه توانستهاند با خلاقیت و نوآوری، علاوه بر ایجاد اشتغال، کسب و کار پردرآمدی را برای خود و اقتصاد ایران راهاندازی کنند. این برنامه کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیماست که از 12 تا 22 بهمن هر روز ساعت 18 و با اجرای حسین کلهر به مدت 45 دقیقه به طور زنده روی آنتن خواهد رفت.

مجموعه مستند «قابیلیها» کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیماست که همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در ده قسمت 20 دقیقهای بخشهایی از تاریخ انقلاب را روایت میکند. این مستند مجموعه ترورهای دهه 60 را به تصویر میکشد.

برنامه «خاطره» نیز از شنبه
14 بهمن در 9 قسمت هر روز ساعت 17 و 45 دقیقه به تهیهکنندگی و اجرای لعیا عباس میرزایی با پخش تصاویر قدیمی و خاطرهانگیز روی آنتن خواهد رفت.

مجموعه مستند ده قسمتی «قصههای انقلاب» از 12 بهمن هر بامداد، ساعت 3 و 45 دقیقه از شبکه یک سیما پخش میشود.

«همین نزدیکی»

برنامه گفتوگو محور «ایران» با حضور دکتر علی اکبر ولایتی در ایام دهه فجر موضوع خود را به تحلیل تاریخ معاصر و نهضت پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص داده است. این برنامه کاری از گروه اجتماعی، فرهنگی به تهیهکنندگی مجید احسانینیک است که علاوه بر چهارشنبهها و پنجشنبهها، شنبه و یکشنبه 21 و 22 بهمن ساعت 21 نیز به صورت ویژه روانه آنتن خواهد شد.

برنامه «سینما دو» به تهیهکنندگی حمیدرضا معدنچی و اجرا و سردبیری حامد عنقا با هدف انعکاس رویدادها و اتفاقات سی و ششمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر در ایام پیروزی انقلاب اسلامی هر شب ساعت 23 و 30 دقیقه روانه آنتن خواهد شد.

ویژه برنامه «همین نزدیکی» عنوان جنگی شاد و جذاب است که با دعوت از چهرههای برتر فرهنگی و هنری و با محوریت معرفی جوانان موفق و ممتاز ایرانی که هم سن و سال انقلاب هستند، روانه آنتن میشود. این ویژهبرنامه به تهیهکنندگی محمدرضا رضاییان و اجرای محمد سلوکی از پنجشنبه 12 تا یکشنبه 22 بهمن ساعت 18 و 30 دقیقه روانه آنتن میشود.

همچنین گروه کودک و نوجوان، پخش برنامه «خاله شادونه و کلبه کوهستان» به تهیه کنندگی امید نجیبزاده را در نظر گرفته است که هر روز در دهه فجر ساعت 9 و 30 دقیقه روانه آنتن میشود. این برنامه با اجرای ملیکا زارعی روایت نمایش گونهای است از اتفاقات و ماجراهای خاله شادونه در کلبه کوهستان که پخش آن همزمان با دهه فجر آغاز میشود.

«فاز» (فرزندان ایران زمین) یک برنامه تلویزیونی ویژه نوجوانان در قالب مستند ـ مسابقه (رئالیتیشو) است که فازهای پنجم و ششم این برنامه در روزهای دهه فجر پخش میشود. قسمت چهارم هر فاز به صورت زنده تولید میشود و به موضوع دهه فجر خواهد پرداخت. این برنامه به همت مرکز اوج کودک و نوجوان به تهیهکنندگی احسان کاوه و سردبیری میلاد دخانچی و اجرای مژده لواسانی سه شنبه تا جمعه ساعت 19 و 20 دقیقه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

«هفت»

برنامه «جویا شو» در ده قسمت 45 دقیقهای، به تهیهکنندگی حسن حبیبزاده به یادآوری مبانی انقلاب اسلامی برای نسل جدید و گذشته میپردازد و به شبهات و سوالات جوانان درخصوص انقلاب اسلامی پاسخ میدهد.

ویژهبرنامه جویاشو، کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که با حضور حسن رحیمپور ازغدی و موضوع جوانان و فعالان فضای مجازی در ایام دهه فجر هرشب از شبکه سه سیما پخش میشود تا جوانان با مبانی انقلاب اسلامی آشنا شوند. این برنامه از فردا هر شب، ساعت 19 و 30 دقیقه تقدیم مخاطبان شبکه سه سیما میشود.

مجموعه برنامه «هفت» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست که به تهیهکنندگی سعید پروینی از 12 تا 21 بهمن هر شب از ساعت 22 و 30 دقیقه از محل برگزاری سی وششمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر در برج میلاد، تقدیم مخاطبان شبکه سه سیما خواهد شد. این برنامه با حضور مسئولان، نویسندگان، بازیگران، منتقدان و کارگردانان سینما به بررسی فیلمهای جشنواره میپردازد.

برنامه «رکورد» با اجرا و تهیهکنندگی محمدحسین میثاقی، کاری از گروه ورزش شبکه سه سیماست که در ایام دهه مبارک فجر (جمعه 13 و 20 بهمن) به مسابقات رشتههای مختلف ورزشی جام فجر میپردازد. این برنامه جمعهها بعد از اخبار شبانگاهی پخش خواهد شد.

«شاهدان انقلاب»

مجموعه تلویزیونی «آواز در باران» از 13 بهمن هر روز ساعت 17 از شبکه چهار سیما پخش میشود. این مجموعه تلویزیونی به نویسندگی و کارگردانی صدرالدین شجره درباره زندگی پرافت و اخیز یک سرهنگ تبعیدی در دوران پهلوی است. اکبر زنجانپور، بهزاد فراهانی، میکائیل شهرستانی، سامیه لک، رسول نجفیان، زهرا سعیدی، فرخ نعمتی، آزیتا لاچینی و ... در این مجموعه به ایفای نقش پرداختهاند.

صحبتها و گفتوگوهای افرادی که در شکلگیری انقلاب نقش داشتهاند به همراه تصاویر مستند در مستند تلویزیونی «شاهدان انقلاب» پخش میشود. در این ویژهبرنامه که تهیهکنندگی آن را علی شعبانی بهعهده دارد، وقایع انقلاب را از زبان شخصیتهایی همچون مرحوم بروجردی، مرحوم عمید زنجانی، مرحومه مرضیه دباغ، مرحوم عسگراولادی، صادق طباطبایی و بهروزی میشنوید.

شاهدان انقلاب کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیماست که در 15 قسمت ویژه ایامالله دهه فجر در مدت زمان 15 دقیقه هر روز ساعت 19 و 30 دقیقه پخش میشود.

مخاطبان شبکه چهار همچنین میتوانند رویدادهای جشنواره فیلم فجر را در برنامه تلویزیونی «ققنوس» از شبکه چهار تماشا کنند. برنامه «ققنوس» ویژه ایامالله دهه فجر و در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 و 30 دقیقه و پنجشنبه و جمعه ساعت 22 روی آنتن شبکه چهار میرود.

«مهر وطن»

سریال «سارقین روح» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیماست که به کارگردانی احمد معظمی و تهیهکنندگی ابوالضل صفری و همزمان با آغاز دهه فجر تقدیم مخاطبان میشود. اولین قسمت این سریال جمعه 13 بهمن، ساعت 19 پخش و تکرار آن ساعت 23 خواهد بود.

برنامه «سفیران» کاری از گروه اقتصاد شبکه پنج سیما نیز در ایام دهه فجر هر شب پخش خواهد شد. این برنامه تلویزیونی به بررسی تعاملات جمهوری اسلامی با سایر کشورها و روابط اقتصادی، وقایع مهم بینالمللی و سیاست بروننگری اقتصاد مقاومتی خواهد پرداخت. این برنامه 40 دقیقهای به تهیهکنندگی و اجرای عبدالله عبدی از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

«مهر وطن» عنوان ویژه برنامه 22 بهمن شبکه پنج سیماست که یکشنبه 22 بهمن از این شبکه پخش میشود.

«عطر انقلاب»

همزمان با ایامالله دهه فجر، طرح تلویزیونی «عطر انقلاب» از ساعت 6 تا 23 به صورت زنده و در زمانهای مختلف روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما میرود.

افتتاحیه طرح تلویزیونی عطر انقلاب در روز 12 فروردین و همزمان با ورود حضرت امام خمینی (ره) و آغاز دهه مبارک فجر از ساعت 9 صبح با حضور دکتر حشمتا... قنبری، حمیدرضا مقدم فر و گروه همخوانی محراب پخش خواهد شد.

برنامه زنده «نگاه خورشید» نگاهی به دستاوردهای انقلاب اسلامی دارد که این برنامه جمعهها ساعت 9 از حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پخش میشود. مخاطبان کودک و نوجوان هر روز ساعت 6 و 30 دقیقه بامداد در برنامه «نوگلان قرآنی» با آموزهها و پیامهای انقلاب اسلامی آشنا میشوند .

«صبح روشن»

برنامهای به نام «صبح روشن» در ایام دهه فجر از شبکه آموزش سیما روی آنتن میرود که به بررسی ادبیات چهار دهه انقلاب اسلامی و بنمایههای فکری و ایدئولوژی شعر و ادبیات کشور میپردازد. برنامه صبح روشن در 11 قسمت با موضوعات مختلف ادبیات و اجرای اسماعیل آذر پخش میشود .

«دانشگاه انقلاب» به تهیه گزارش از نهادهای دانشبنیان که بعد از انقلاب تاسیس شده میپردازد. دانشگاه انقلاب هر روز در دو نوبت ساعت 9 صبح و 16 روی آنتن شبکه آموزش سیما میرود.

برنامه «پنجرهها» نیز به تهیهکنندگی سهیل سلیمانی جمعهها ساعت 9 صبح با دعوت از انقلابیون موثر در انقلاب اسلامی به بازخوانی دوباره انقلاب اسلامی از منظر انقلابیون اصیل و پخش تصاویری که برای اولین بار از رسانه پخش میشود میپردازد.

«ضربان»

برنامه مطرح و پرطرفدار «ضربان» با آغاز دهه فجر هر روز در ساعت 16 کارشناسانی را به برنامه خود دعوت کرده تا از دستاوردهای انقلاب در حوزه سلامت برای مخاطبان شبکه بگویند و این که دستاوردها تا چه اندازه مطابق با برنامهها و اهداف آنها بوده است.

دیگر برنامه شبکه سلامت که متناسب با این ایام پخش خواهد شد برنامهای است به نام «همین امروز، همین امشب» که به صورت زنده هر روز در دو نوبت صبح ساعات 9 و 30 دقیقه و 11 و 30 دقیقه و بعد از ظهر 17 و 30 دقیقه و 20 روی آنتن شبکه سلامت میرود. این برنامه که اطلاعات عمومی زیادی را به مخاطبان ارائه میکند قصد دارد در این روزها راهپیمایی یوما... 22بهمن را به صورت زنده پوشش دهد.

«حماسه 57»

شبکه نسیم برنامههای «کتاب باز»، «چهل تیکه»، «نسیمآوا» و «نسیمنما»، «حماسه 57» و نماآهنگهایی با موضوع یوم ا... 22 بهمن را برای دهه فجر و همراهی با جشن چهلمین سالگرد انقلاب تدارک دیده است .

«ایران من»

شبکه تماشا با پخش سریال «نفس» در 30 قسمت 45 دقیقهای و سریال «کوچک جنگلی» دهه فجر را آغاز میکند. ویژهبرنامه «ایران من» در شش قسمت و ویژهبرنامه «شوی آزادی» نیز در چهار قسمت، از این شبکه برای بینندگان پخش خواهد شد.

«چشم امید»

برنامه «فوقالعاده» و «چشم امید» که هر دو از برنامههای زنده شبکه امید است و به صورت روزانه پخش میشود، در این ایام موضوع برنامه خود را متناسب با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روی
آنتن میبرد.

«انقلاب زیبا» در شبکه افق

سریال تلویزیونی «انقلاب زیبا» نیز که پخش آن چندی است از شبکه افق شروع شده در این ایام طبق زمانبندی قبلی یعنی هر شب ساعت 23 و 30 دقیقه و تکرار آن ساعتهای 9 و 30 دقیقه و 14 و 30 دقیقه روز بعد پخش خواهد شد.

ویژهبرنامه «جهانآرا» در کشورهای سوریه و لبنان به موضوعات مختلفی پیرامون انقلاب اسلامی و وقایع تاریخی پس از پیروزی نهضت اسلامی میپردازد. این برنامه در روزهای 14، 15، 16، 21 و 22 بهمن به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت و زمان پخش آن هم ساعت 22 و تکرارش روز بعد ساعت 15 و 30 دقیقه در نظر گرفته شده است.

مجموعه مستند «در برابر طوفان» نیز طی دهه فجر امسال در ده قسمت 32 دقیقهای روی آنتن میرود؛ تهیهکننده و کارگردان این مستند، مهدی نقویان است.

همچنین قرار است در این ایام شاهد پخش سری دوم مجموعه مستند «خاطره محله ما» با تهیهکنندگی و کارگردانی امیرعباس مجذوبی از شبکه افق باشیم؛ این سریال شامل بازسازی وقایع سال 57 است که منجر به پیروزی انقلاب شد.

«روزگار رضاخانی» در شبکه مستند

مستند «روزگار رضاخانی» در 16 قسمت 30 دقیقهای از 7 تا 22 بهمن ساعت 19 و 30 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

مستند «اشرف، همزاد شاه» در سه قسمت 30 دقیقهای 12،11و 14 بهمن با هدف بررسی ویژگیهای شخصیتی اشرف پهلوی تقدیم مخاطبان خواهد شد.

مستند 30 دقیقهای «علم، مردی برای تمام فصول» در چهار قسمت از 15 تا 18 بهمن، ساعت 22، از اسدا... علم نخست وزیر دربار پهلوی میگوید. مستند «ارثیه پدری» نیز 17 بهمن ساعت20 زندگی و سرنوشت محمدرضا پهلوی را به نمایش میگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها