زنان با انجام تست HPV نسبت به احتمال بروز سرطان دهانه رحم آگاه و از آن پیشگیری کنند. به بیان دیگر اگر زنان بموقع برای تشخیص به پزشک مراجعه کنند می‌توان این بیماری را تشخیص قطعی داد و درمان کرد .
کد خبر: ۱۱۱۶۲۶۷

دکتر مریمسادات حسینی، مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ویروس HPV عامل اصلی بروز سرطان دهانه رحم است. نتایج بررسیها و مطالعات نشان میدهد در بیش از 99 درصد موارد این ویروس عامل ابتلای زنان به سرطان دهانه رحم بوده است.

وی با بیان این که بر خلاف باور برخی افراد ابتلا به بیماری آندومتریوز ارتباطی به ابتلا به سرطان دهانه رحم ندارد، افزود: آندومتریوز یک بیماری است که در صورت عدم درمان میتواند منجر به نازایی و حدود یک تا 2 درصد از موارد موجب ابتلای زنان به سرطان تخمدان شود؛ بنابراین ابتلای زنان به این بیماری ارتباطی به احتمال بروز سرطان دهانه رحم ندارد. تست HPV نشان میدهد بیمار در آینده در معرض ابتلا به سرطان دهانه رحم قرار خواهد گرفت یا خیر و تست پاپاسمیر سلولهای پیش سرطانی را نشان میدهد و در کشور ما تست پاپاسمیر در حال انجام است و اگر زنان خود خواهان انجام تست HPV باشند برای آنها تجویز میشود. /جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها