دزدان مسلح پیش از دستبرد به طلافروشی در یافت‌آباد، توسط پلیس دستگیر شدند. ردپای متهمان در سرقت از طلافروشی دیگری در سال 93 به دست آمده است.
کد خبر: ۱۱۱۵۷۱۵

به گزارش جامجم، ماموران پلیس آگاهی تهران پس از اطلاع از نقشه اعضای این باند آنها را در جریان عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ دیروز در تشریح این عملیات گفت: با توجه به اشراف اطلاعاتی که پلیس روی «مجرمان» و «مجرمان سابقهدار» دارد، از چند روز پیش همکاران من در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ متوجه شدند یکی از سارقان سابقه دار با تشکیل باندی چهار نفره قصد سرقت از یک طلا فروشی در محدوده یافتآباد را دارد. در بررسیهای اولیه مشخص شد، علاوه بر این چهار نفر، یک زن نیز در شناسایی محل سرقت با آنها همکاری دارد. سرانجام منابع اطلاعاتی پلیس، از محل وقوع سرقت مطلع و متوجه شدند سارقان قصد دارند حوالی ساعت 10 صبح دوشنبه از یک طلافروشی در یافتآباد سرقت کنند.

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی با بیان این که مأموران پیش از آمدن سارقان در محل حضور داشته و موقعیت را تحتنظر داشتند، افزود: به محض حضور سارقان در محل و پیش از آن که آنان به اجرایی کردن نقشه سرقت خود اقدام کنند، ماموران در محل حاضر شدند. سارقان نیز با مشاهده ماموران با یک دستگاه خودروی پراید که به محل آمده بودند پا به فرار گذاشتند. با تعقیب و گریز میان ماموران و پلیس، سارقان به درخواست ایست پلیس توجه نکرده و ماموران بناچار با استفاده از قوانین به کار گیری سلاح اقدام به تیراندازی به سمت مجرمان کردند که یکی از این افراد از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران هر چهار نفر را دستگیر و سه نفر از آنان را به پلیس آگاهی و یک نفر را به بیمارستان منتقل کردند.از این افراد یک قبضه کلت کمری همراه تعدادی سلاح سرد، چاقو و قمه کشف شده است. زنی که با اعضای این باند همکاری داشت نیز دستگیر شد. او به بهانه مشتری به مغازهها مراجعه و محلهای سرقت را بررسی و شناسایی میکرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران خاطرنشان کرد: خودروی پراید دزدان سرقتی نبود اما آنها از پلاک سرقتی استفاده کرده بودند تا ردی از خودشان باقی نگذارند. ماموران سپس به مخفیگاه آنان در یکی از محلات یافتآباد مراجعه کرده و از مخفیگاه آنها مقادیری قابل توجه دلار که به گفته خود سارقان در حدود 120 هزار دلار تقلبی است، کشف کردند.اعضای این باند حدود 30 ساله هستند و همه آنها پیش از این به خاطر ارتکاب جرایمی همچون زورگیری، سرقت و... دستگیر شدهاند.

بادیگارد بودم نه سارق

سرکرده باند بادیگارد است و میگوید دلارهای تقلبی هم به خاطر طلبش گرفته بود. او در گفتوگو با جامجم از نقشهاش برای سرقت طلافروشی گفت.

چرا تصمیم به سرقت از طلافروشی گرفتید؟

من فقط بادیگارد بودم. دو ماهی برای مرد تاجری کار کردم و او به جای حقوقم دلار داد که متوجه شدم تقلبی است. البته قرار بود این دلارها امانتی باشد. برای گرفتن طلبم به دنبال مرد تاجر بودم. فهمیدم امروز به طلافروشی میآید به همین خاطر قصد داشتم طلبم را وصول کنم و دلارهای تقلبی را به او بازگردانم.

اما همدستت میگوید قصد سرقت از طلافروشی را داشتید؟

اگر تاجر پولم را نمیداد، میخواستیم از طلافروشی سرقت کنیم.

چطور با مرد تاجر آشنا شدی؟

در یک شرکت کار میکردم که برای افراد سرشناس بادیگارد میفرستاد، از طرف آنجا معرفی شدم.

چقدر حقوق میگرفتی؟

ماهی پنج میلیون تومان.

سلاح را چطور تهیه کردی؟

اسباببازی بود.

اما داخل ماشین سلاح واقعی بود؟

از آن خبر نداشتم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها