نایب‌رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از تخلف در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۵۰

هدایتالله خادمی با اشاره به تخلف و سوءاستفاده مالی یکی از کارکنان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت، گفت: این فرد پس از مشخص شدن تخلف و سوءاستفاده مالی به یکی از کشورهای همسایه و از آنجا به کانادا رفته است.

وی با بیان اینکه مشخص شده 15 میلیون دلار بعلاوه 60 میلیارد تومان در حساب اکتشاف وجود ندارد، افزود: چکهای مربوط به مدیریت اکتشاف برای وصول به بانک ارجاع میشده که مسئولان بانک به مسئولان مدیریت اکتشاف اعلام میکنند بهدلیل نبود منابع، حسابهای مدیریت اکتشاف مسدود میشود.

نایبرئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: پس از مطلع شدن مسئولان مدیریت اکتشاف از این موضوع، سراغ حسابرس مدیریت اکتشاف رفته که متوجه میشوند وی از کشور متواری شده است.

خادمی با تذکر اینکه نباید افراد دوتابعیتی در مناصب حساس مسئولیتی داشته باشند، اظهار کرد: این فرد که تابعیت کانادا را داشته، تقریباً نفر دوم مالی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت بوده است.

وی تصریح کرد: پس از بررسی و تهیه گزارش از سوی نهادهای قضایی و اطلاعاتی، کمیسیون انرژی نیز به این مساله ورود کرده و با دعوت از مسئولان شرکت نفت و اکتشاف، این موضوع را بررسی میکند. نایبرئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با ابراز اینکه مسئولان مدیریت اکتشاف در این زمینه ضعیف عمل کردهاند، گفت: معمولاً اسناد مالی حداقل دو امضایی هستند؛ لذا یکی از امضاها را این شخص انجام میداده است، امضای دیگر چگونه انجام میشده؟ آیاجعل میشده؟ این مسائل باید بررسی شود. خادمی با بیان اینکه تخلف در مدیریت اکتشاف میتواند هشداری برای مسئولان وزارت نفت باشد که در سایر قسمتها چنین سوءاستفادههایی صورت نگیرد، تصریح کرد: شاید پس از انجام بررسیهای لازم از سوی اعضای کمیسیون در صورت نیاز تحقیق و تفحص مطرح شود تا بتوان چنین مسائلی را در سطح گستردهتری پیگیری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها