جانورشناسان از مدت‌ها پیش می‌دانند صداهایی که حیوانات مختلف از دهان خود خارج می‌کنند، معنا و مفهومی خاص دارد. اما تاکنون درک آنها برای دانشمندان ممکن نبوده است. به گزارش مهر و به نقل از جام‌جم از دیجیتال ترندز، پژوهشگران دانشگاه آریزونای شمالی با صرف سی سال وقت و مطالعه دقیق رفتار گونه‌های مختلف جانوری یک شرکت نوپا تاسیس کرده‌اند که قصد دارد یک سیستم هوش مصنوعی برای درک زبان حیوانات ابداع کند.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۵۰

این محققان معتقدند حیوانات زبان ارتباطی خاص خودشان را دارند و میتوان این زبانها را درک کرد. در گام اول این گروه از محققان سیستم هوش مصنوعی خاصی برای درک زبان سگها تولید خواهند کرد و پس از آن با افزایش توانمندیهای این سیستم میتوان از آن برای درک زبان گربهها، اسبها، بزها، خوکها و حتی حیوانات وحشی استفاده کرد.

در اولین قدم محققان در تلاش برای طراحی الگوریتم درک زبان سگهای پریری هستند. علت آن است که این نژاد از سگ از زبان ارتباطی پیچیدهای استفاده میکند که با استفاده از آن میتوان شرایط مختلف اعم از حضور افراد مزاحم تا رنگ لباس افراد دیگر را بیان کرد. بعد از تکمیل این الگوریتم، اطلاعات به دست آمده با همکاری مهندسان علوم رایانه به طراحی یک دستگاه ترجمه زبان سگ منجر خواهد شد. این دستگاه پس از تکمیل نه تنها قادر به درک معنای پارس سگها و دیگر اصوات خارج شده از دهان آنها خواهد بود، بلکه میتواند زبان بدن سگها و مفهوم غرغرها و دیگر اصوات آنها را با استفاده از هوش مصنوعی خود درک کرده و ترجمه انگلیسی آن را بیان کند. تکمیل این سیستم هوش مصنوعی بسته به میزان بودجه دریافتی به دو تا پنج سال زمان نیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها