نعمتی: دولت از نام‌آوران پارالمپیک حمایت کند

بی‌پولی برای ورزش معلولان خوب نیست

زهرا نعمتی هم به جمع معترضان تعطیلی یا لغو اردوها به دلیل بی پولی پیوست.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۴۱

کماندار پارالمپیکی درباره لغو اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان معلولان گفت: این اردو قرار بود 16 دی آغاز شود که لغو شد. دلیل آن هم بیپولی است. نه فقط در رشته ما، بلکه در سایر رشتههای پارالمپیکی هم اردوها در یک ماه اخیر لغو شده است. این موضوع در روند پیشرفت ورزشکاران تاثیر منفی میگذارد. ما مسابقات مهمی در سال 97 داریم که بازیهای پاراآسیایی جاکارتا سرآمد همه آنهاست.

دارنده دو طلا و یک برنز در پارالمپیکهای 2012 لندن و 2016 ریو ادامه داد: این شرایط فقط به ضرر ورزشکار نیست، بلکه ورزش کشور و وزارت ورزش هم متضرر خواهند شد و دود این موضوع به چشم آنها میرود. اگر اردوها به هر دلیلی لغو شود، ورزشکاران از شرایط تمرینی خوب دور میمانند و نبود مربی در کنارشان تاثیر منفی میگذارد.

نعمتی گفت: قهرمانان زیادی در حوزه ورزش جانبازان و معلولان داریم و بسیاری از این ورزشکاران در سالهای اخیر بارها و بارها آبروی ایران در مسابقات مختلف بودهاند. آنها با وجود شرایط جسمانی که دارند، همواره نامآوران خوبی بودند و باید حمایت بیشتری از این قشر صورت بگیرد. ما همیشه حرفهای زیادی برای گفتن داشتیم و حیف است که در چنین شرایطی قرار بگیریم. همیشه این توقع و انتظار وجود داشته و دارد که دولت نگاه ویژهای به ورزش معلولان داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای حضوردر اردوها، حقوقی به شما تعلق میگیرد یا خیر، گفت: هنوز حقوقی به ما داده نشده است، اما بالاخره این کار باید انجام شود. این در حالی است که قهرمانان معلولان نیز نصف مدالآوران سالم از صندوق حمایت از قهرمانان، حقوق دریافت میکنند که این عادلانه نیست، زیرا ورزشکاران معلول هزینه خدمات نیز دارند.

بانوی قهرمان پارالمپیک ادامه داد: درست است که من در بخش ورزش افراد سالم نیز حضور دارم، اما باید از ورزش معلولان دفاع کنم. به همین دلیل این درخواست را از دولت دارم که نگاه ویژهای داشته باشد. این ورزشکاران الگو هستند و بارها پرچم ایران را در میادین مختلف بالا بردهاند. حالا این توقع وجود دارد که دولت کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها