طرح جدید اشتغال‌زایی با هدایا و نذورات مردم

معاون وزیر کار از طرح جدید اشتغال‌زایی دولت با استفاده از نذورات و هدایای مردم و خیران خبر داد و گفت: هدف اصلی شیوه نوین تأمین مالی جمعی حمایت از کارآفرینان و نوآوران است.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۶۳

به گزارش تسنیم، عیسی منصوری با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به این که تأمین مالی جمعی، بیشتر برای شرکتهای نوپا استفاده میشود، افزود: این روش تأمین مالی در حوزههای کارآفرینی اجتماعی هم استفاده میشود از جمله این که خیران میتوانند از آن برای حمایت از تحصیل کودکان و گروههای آسیبپذیر بهره ببرند. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد امکان استفاده از تأمین مالی جمعی را بهگونهای که مردم تأمینکننده سرمایه برای شرکتهای نوپا باشند از اهداف دیگر این طرح برشمرد و اضافه کرد: برای قاعدهمند کردن این طرح، اساس این کار توسط سازمان بورس و اوراق بهادار مدیریت شده و معمولا مجوزهای مربوط هم توسط این سازمان ارائه میشود.

منصوری با ابراز این که «چهار نوع تأمین مالی جمعی داریم»، افزود: نوع نخست «اهدا» است که برمبنای آن مردم منفعت خاصی را دنبال نمیکنند و هدیه و هبه میکنند. نوع دوم «پاداش» است و نوع بعدی «وام» یا «قرض» است که بنا بر نظر بانک مرکزی از آن استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: نوع چهارم، «مشارکت» است که بر اساس آن مردم در آن مشارکت میکنند و زمانی که طرح به نتیجه میرسد در منافع آن بهنسبت آورده خود میتوانند شریک شوند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که این دستورالعمل در مدت دو هفته آینده در شورای عالی بورس به تصویب میرسد و رسما ابلاغ میشود، گفت: مردم برای کسب اطلاعات بیشتر و مشارکت میتوانند از طریق نهادهای مالی و عاملان که مورد تائید سازمان بورس هستند، اقدام کنند.

منصوری افزود: عاملان وبگاهی را معرفی میکنند که متقاضیان استفاده از منابع تأمین مالی ـ اجتماعی میتوانند طرح خود را ارائه و در آن مشارکت کنند.

وی افزود: اطلاعات این طرحها و ایدهها در سایتهای مربوط بهاندازه کافی قرار داده میشود و مردم میتوانند بررسی، انتخاب و سپس مشارکت کنند.

منصوری اضافه کرد: کوشش ما این است که امکان مشارکت با منابع مالی محدود در طرحهای بزرگ و نوآورانه برای مردم فراهم شود.

وی با بیان این که حدود سه سال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت دستگاههای دیگر بهروی این طرح، کار شده است، گفت: هدف اصلی، کمک به کارآفرینان و نوآوران در مراحل ابتدایی کار آنهاست.

منصوری ادامه داد: فقط در حوزه استارتآپی در یک سال گذشته حدود 140 هزار استارتآپ در کشور داشتیم که اگر بخشی از اینها به نتیجه برسد و مشمول حمایت از طریق تأمین مالی جمعی شود و بهازای هر کدام، حداقل دو شغل ایجاد کنیم به رقمی قابل توجه میرسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها