خبرچین/ مروری بر مهم‌ترین اخبار دیروز

موج‌سواری روی #رفع_فیلتر

شنبه‌شب هنوز کاربرها کم‌کم داشتند فیلترشکن‌ها را به کار می‌انداختند که تلگرام‌هایشان را چک کرده و از اخبار فامیل و ایران و جهان مطلع شوند که ناگهان دیدند تلگرام بدون فیلترشکن هم در دسترس است. حتی بعد خبر رسید که همزمان با تلگرام برخی دیگر از پیام‌رسان‌ها هم نیازی به فیلترشکن ندارند که البته عمر این بعضی‌ها چندان دوام نداشت.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۴۵

دیروز صبح کاربرها با احتیاط تلگرامها را دوباره بررسی کردند که ببینند هنوز فیلترشکنلازم هستند یا نه که دیدند برخی خوب درحال موجسواری تلگرامی هستند و بیآنکه بهروی خودشان بیاورند که عامل فیلتر پیامرسان تلگرام بودهاند، از اینکه فیلترینگ فایده ندارد و ممنوعیت ماهواره بینتیجه بوده و این حرفها میگویند. یکی نیست بگوید که خب بسمالله، اگر فیلترینگ بد است و ممنوعیت ماهواره بینتیجه مانده، خب لایحه لغو محدودیت ماهوارهای را به مجلس ببرید و فیلترینگ سایر شبکهها را هم بردارید. اینکه دیگر سروصدا و طلبکاری از این و آن ندارد.

آنها که این روزها بهسراغ حاشیهها رفته انگار نامه 202 نماینده مجلس به سران سه قوه را نخواندهاند که در آن آمده «سران قوا مشکلات معیشتی مردم و مبارزه با بیعدالتی و فساد را پیگیری کنند». خبرچین هنوز انگشت به دهان مانده که چرا هر وقت اسمی از مبارزه با فساد میآید، برخی زمین و آسمان را به هم میبافند تا موضوعات فرعی دیگری جایگزین مسائل اصلی شود!

حرف از مبارزه با فساد و اختلاسهای چندهزار میلیاردی و رانتخواریهای فامیلی شد، یادی هم از یارانهها بکنیم که دولت از بس میگوید پول پرداختش را ندارد، کمیسیون تلفیق مجلس هم تصویب کرده که در سال آینده یارانه 33 میلیون نفر حذف شده و فقط 42 میلیون نفر یعنی کمی بیش از نصف مردم یارانهبگیر بمانند. شاید این 33 میلیونی که قرار است سال بعد یارانه نگیرند، همان 33 میلیون نفری هستند که دیروز اعلام شد تاکنون سود سهام عدالت دریافت کردهاند. گویی اینها بهجای یارانه، سود سهام عدالت گرفتهاند تا غم بییارانه ماندن از دلشان درآید!

دیروز بعضی از خبرها هم بود که در لابهلای اخبار تلخ تراژدی نفتکش ایرانی که دل همه ایرانیها را سوزاند، گم شد. یکی از این خبرها، درگیری لفظی نماینده شهر رامهرمز با وزیر بهداشت بود. کار چنان بالا گرفت که نمایندهها بهزور نماینده موردنظر را از آقای وزیر جدا کردند. با اینکه این درگیری لفظی حسابی خبرساز شد، اما عدد و رقمهایی که شهردار تهران داد هم جای تامل زیادی داشت. در حرفهای نجفی همهچیز بود؛ از اتهاماتی که به مدیریت قبلی شهری پایتخت زده شد و نام افشاگری به خود گرفت بگیرید تا اعلام بدهی 52 هزار میلیاردی شهرداری تهران. نجفی البته حرفهای دیروزش با انتقاداتی روبرو شد، طوری که مجبور شد توضیح بدهد «دنبال ماستمالی بدهی دولت به شهرداری نیست».

تا خبرچین امروز را تمام نکردهایم این راهم بگوییم که یادتان هست دیروز در همین ستون خواندید که رئیسجمهور آمریکا به یک ستاره فیلمهای مستهجن 130هزار دلار حقالسکوت داده تا درباره روابطش با دونالد ترامپ سکوت کند؟ خب، فقط این خبر را به آن دیروزی اضافه کنیم که رسانههای آمریکایی اعلام کردند که گویا مستر پرزیدنت به دلایل مشابه، نه به یک نفر، بلکه به صد زن حقالسکوت داده است. دیگر قضاوت با شما!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها