گردش مالی 8 میلیارد تومانی صنایع دستی در مازندران

معاون امور عمرانی استانداری مازندران، میزان گردش مالی و فروش نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان را هشت میلیارد تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۳۸

به گزارش مهر، علی نبیان در ستاد تسهیلات سفرهای نورزوی استان، برند‌‌سازی را از اولویتهای بخش گردشگری و عاملی برای توسعه این بخش در استان خواندو بیان داشت: با فراهم کردن سوغات محلی و عرضه آن به مسافران و گردشگران میتوان از ظرفیت اقتصادی بخش گردشگری در ایجاد تحرک اقتصادی بهره مند شد.

معاون عمرانی استانداری مازندران به ایجاد چند نانوایی برای پخت نان محلی در سوادکوه اشاره کردو آن را الگویی مناسب برای ارتقاء این بخش دانست و ادامه داد: مسئولان این شهرستان با کمترین هزینه توانستند در تحرک این بخش موفق باشند.

وی به برپایی نمایشگاه سالانه نوشهر در بخش گردشگری اشاره کردو افزود: امیدواریم در امسال با تنوع در بخش تولید و ارائه محصولات و سوغات محلی با بسته بندی و کیفیت مناسب همراه با عرضه انواع فرآوردههای محصولات بومی نمایشگاههای متفاوتی را نسبت به سالهای گذشته داشته باشیم.

نبیان ایجاد نمایشگاههای محلی را در رونق گردشگری مؤثر دانست و افزود: برپایی این نمایشگاهها مشتریان ثابتی را در بین گردشگران ایجاد خواهد کرد که همواره برای خرید از این مکانها علاقمندی نشان میدهند.

معاون عمرانی استانداری مازندران از برپایی 16 نمایشگاه در سطح استان خبر دادو یادآور شد: این نمایشگاهها در 12 شهرستان استان با هدف پاسخگویی به نیازهای مسافران در بخش گردشگری ایجاد شدند.

وی به میزان فروش نمایشگاههای بومی مستقر در این شهرستانها اشاره کردو افزود: بالغ بر 8 میلیارد تومان میزان فروش و گردش مالی این نمایشگاهها بوده است که تولیدات استانی و کشوری در آنها عرضه میشد.

نبیان ارزش افزوده ایجاد شده حاصل از فروش تولیدات بخش گردشگری را موجب رونق اقتصادی و بهبود معیشت ساکنان بومی دانست و عنوان کرد: ارائه و عرضه تولیدات بومی و استفاده از توان داخلی مطابق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی موردتاکید مقام معظم رهبری است.

وی همکاری فرمانداران و شهرداریها را با فعالان عرصه گردشگری خواستار شدو ایجاد نمایشگاه در هر شهرستان را مهم دانست و خاطر نشان کرد: باید با انجام کار تیمی مشکلات نمایشگاههای دورههای گذشته را برطرف کرده وبرای تسهیل در عرضه تولیدات بومی و روستایی مکانهای خوبی را در نظر بگیریم.

معاون عمرانی استانداری مازندران در خاتمه ایجاد امکانات رفاهی را در ورودی و خروجیهای شهر مهم ارزیابی کردو اظهار داشت: ایجاد مکانهای استراحتگاهی به همراه نماز خانه و سرویسهای بهداشتی مناسب برای استفاده گردشگران از نکاتی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها