مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با پیگیری و تلاشی که انجام دادیم در بودجه سال آینده و با هدف صیانت از جنگل‌های طبیعی استان اردبیل قرار شد این مناطق در ردیف جنگل‌های هیرکانی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۶۹

به گزارش ایسنا، شهامت هدایت در جلسه کارگروه گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: با قرار گرفتن جنگل استان اردبیل در ردیف جنگلهای هیرکانی و شمال کشور 100 درصد اعتبارات حفاظتی و صیانتی از جنگلهای استان اردبیل افزایش مییابد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت جهانی سبلان برای همه ما افتخارآفرین است اما در ثبت جنگل فندقلو و منطقه موران باید مراقب باشیم تا به دنبال این ثبت جهانی دچار محدودیت و چالش نشویم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه در جنگل فندقلو سه طرح گردشگری مهم بویژه در منطقه آرپاتپه و دایر شدن سایت گلف و طرح بومگردی در حال اجراست، تصریح کرد: امیدواریم به سرعت زمینه اجرایی این طرحها فراهم آید.

هدایت با بیان اینکه قبل از ثبت جهانی و تشکیل پرونده باید موضوع در شورای عالی جنگل کشور مصوب شود، ادامه داد: قطعا بعد از بررسی همهجانبه باید زمینه ثبت جهانی جنگلهای استان اردبیل فراهم آید.

وی رویکرد اصلی در این زمینه را توجه به اکوتورسیم و جذب گردشگران و طبیعت دوستان اعلام و اظهار کرد: قطعا بدون محدودیت باید این ثبت جهانی انجام شود تا ما بتوانیم طرحهای خود را در بخشهای گردشگری اجرایی و عملیاتی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها