آخرین آمار ارائه شده از ثبت پسوندها و دامنه‌های اینترنتی در ایران از فعالیت بالغ بر 950 هزار دامنه اینترنتی در کشور حکایت دارد.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۰۶

به گزارش جامجم و به نقل از مهر، بررسیها براساس آمارهای مرکز ثبت پسوندها و دامنههای اینترنتی پژوهشگاه دانشهای بنیادی، نشان میدهد تا پایان آذرماه امسال بالغ بر 943 هزار و 312 دامنه اینترنتی متعلق به ایران از سوی کاربران به ثبت رسیده است که این آمار در مقایسه با پایان سال 95 از ثبت بیش از 80 هزار پسوند جدید اینترنتی در 9 ماهه اول امسال حکایت دارد. در پایان سال 95 بالغ بر 871 هزار دامنه اینترنتی در کشور به ثبت رسیده بود.

برمبنای این آمار، پسوند «ir» همچنان در صدر دامنههای ثبت شده فعال اینترنتی با هویت ایرانی قرار دارد و پسوند net.ir نیز کمترین میزان ثبت دامنه را به خود اختصاص داده است.

آخرین وضعیت ثبت دامنههای اینترنتی نشان میدهد اکنون 934 هزار و 570 دامنه با پسوند ir در کشور فعال است که بیشترین تعداد دامنه اینترنتی را شامل میشود؛ همچنین شمار پسوندهای ثبت شده co.ir بالغ بر 4015 دامنه، شمار دامنههای ثبت شده با پسوند فارسی «ایران» 1942 دامنه و شمار دامنههای ثبت شده با پسوند ac.ir حدود 1419 دامنه فعال اعلام شده است. این در حالی است که تعداد دامنههای اینترنتی فعال حاکمیتی و دستگاههای اجرایی با پسوند gov.ir بالغ بر 258
دامنه است.

در همین حال تعداد دامنههای فعال به ثبت رسیده با پسوند sch.ir حدود 299 دامنه، با پسوند org.ir بالغ بر 315 و id.ir بالغ بر 458 دامنه برآورد میشود. تاکنون 36 دامنه نیز با پسوند net.ir به ثبت رسیده و در مجموع 934 هزار و 312 دامنه در پایگاه ثبت دامنههای اینترنتی در ایران ثبت شده و فعال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها