نگارش مارکتینگ پلن، ساده و سخت

نگارش یک برنامه بازاریابی یا به اصطلاح یک مارکتینگ پلن، نکته ای است که هر کسب و کاری دیر یا زود به آن احتیاج پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۶۵
نگارش مارکتینگ پلن، ساده و سخت

نگارش یک مارکتینگ پلن، نباید دردسر بزرگی تلقی شود. البته شاید شما در مشاوره بازاریابی این صحبت ها را بشنوید که نگارش یک مارکتینگ پلن، بسیار سخت تر از آن است که در باور دارید. اما بدانید، یک مشاور بازاریابی نیز، خود از نقطه اول شروع کرده، پس اعتماد به نفس داشته باشید و روال را دردست خود بگیرید.

در ادامه به چند گام ساده برای نگارش یک مارکتینگ پلن می پردازیم که باعث می شود دید شما نسبت به این ابزار را تا حد زیادی تسهیل ببخشد:

بخش 1: آنالیز وضعیت

بخش اول که به نوعی معرفی کسب و کار است، وضعیت شما را از نظر رقبا و تکنیک های مورد نیاز در بحث بازاریابی می سنجد. برای شروع این کار ابتدا یک پاراگراف درباره وضعیت کسب و کارتان بنویسید. فرصت ها و چالش های بازاریابی پیش رو را ارزیابی کنید تا بدانید از کجا می خواهید حرکتتان را آغاز کنید.

بخش دوم: هدف گیری کاربران

همه چیزی که لازم دارید، در چند کار بسیار ساده خلاصه می شود. در تشریح کاربران هدفتان، همه مولفه های شخصیتی و سنی و غیره را لیست کنید تا بتوانید یک دید کلی درباره آنها داشته باشید. مشخصاً استفاده از یک مشاور بازاریابی در این راه شما را به خوبی یاری خواهد نمود.

بخش سوم: اهداف

همانطور که همیشه شنیده اید، اهداف باید دست یافتنی باشند. می بایست بدانید به کدام دسته از مشتریان چه چیزی را ارائه خواهید نمود.کلید موفقیت در این قدم این است که اهدافتان را واقع گرایانه و قابل اندازه گیری تعریف کنید. زیرا هدفی که قابل اندازه گیری نباشد، تنها یک آرزو است. می توانید برای تعریف بهتر اهداف، مشاوره های کوتاه درباره بازاریابی را تجربه کنید

بخش چهارم: استراتژی ها و تاکتیک ها:

در این مرحله، می بایست یک کلیت درباره برنامه بازاریابی یا همان مارکتینگ پلن را آماده کنید. اینجا استخوان بندی اصلی پلن به دست می آید و ابزارهای لازم برای کسب مشتریان مورد نظر، مطرح می شود. شناسایی این ابزارها باعث می شود کسب و کار، برنامه اجرایی کلی و اهداف آشنایی برند خود را بشناسد.

بحش پنجم: برنامه بودجه

بودجه بازاریابی، تقویمی است که بر اساس آن هزینه ها تعریف می شوند. در این تقویم، مشخص می شود هر یک از ابزارهایی که در مرحله بالا برنامه ریزی شده اند، در چه زمانی، چه مبلغی را به خود تخصیص دهند. البته می بایست در نظر داشت که این برنامه حتماً باید قابل اصلاح و تغییر باشد. برنامه بودجه نباید دست کسب و کار را در بهبود برنامه ببندد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها