مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع پدیده گرد و غبار از امروز در اهواز و حومه به‌دلیل فعال شدن کانون‌های داخلی ریزگردها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۶۵

کوروش بهادری در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد وزش باد روی کانون‌های داخلی ممکن است از ساعت 3 تا 4 بعدازظهر کاهش دید در اهواز و حومه را ایجادکند که البته در بدترین حالت میزان دید را به 1500 متر تا سه کیلومتر کاهش می‌دهد. وی با بیان این که اعلام تعطیلی مدارس در حوزه اختیار هواشناسی نیست، بیان کرد: ستاد مدیریت بحران تشخیص می‌دهد این میزان دید کم، آیا می‌تواند میزان آلاینده‌ها را در هوای شهر بالا ببرد یا نه.

بهادری افزود: امروز (سه‌شنبه) نیز گردوخاکی روی عراق شکل می‌گیرد که ممکن است طی آن ما نیز در خوزستان به میزان کمی کاهش دید داشته باشیم. در این زمینه به دلیل عدم تبادل ارتباط با کشور عراق و مشکلی که در یکی دو روز اخیر در بسترهای اینترنتی و مخابراتی کشور ایجاد شده، هنوز اطلاعات ما در خصوص گرد و غبار کافی نیست.

وی گفت: از الزامات مورد نیاز ما در پیش‌بینی هواشناسی، وجود اینترنت قوی و بستر مخابراتی مناسب است که اکنون به‌دلیل مشکلات ایجاد شده، هنوز نتوانسته‌ایم در خصوص وضعیت گرد و غبار روزهای آینده به جمع‌بندی برسیم.

آغاز بارش‌ها

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: از امروز، بارش‌ها در همه نقاط استان خوزستان از جمله در اهواز آغاز می‌شود که بیشترین میزان بارندگی‌ها در شمال و شرق خوزستان خواهد بود. وی تصریح کرد: همچنین از اواخر وقت امروز سه‌شنبه تا آخر هفته، کاهش شدید دما بین 5 تا 6 درجه سانتی‌گراد را در استان خوزستان خواهیم داشت که به کشاورزان و جهاد کشاورزی توصیه می‌شود تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آسیب به مزارع کشاورزی بیندیشند.

بهادری افزود: همچنین ممکن است بارش‌ها در شمال خوزستان و در ارتفاعات تاراز و دهدز و کوه‌های آسماری توأم با برف باشد. همچنین خلیج‌فارس تا چهارشنبه این هفته مواج است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها