بازاریان بندرگناوه در استان بوشهر پس از هشت روز تعطیلی به دلیل آنچه خالی شدن مغازه‌ها از کالای همراه ملوان (ته‌لنجی) به علت تخلیه نشدن بار شناورهای سفاری در گمرک عنوان می‌کردند، از صبح دیروز یکشنبه مغازه‌های خود را به روی مشتریان گشودند.
کد خبر: ۱۱۰۸۶۰۰

به گزارش ایرنا، کسبه بازار تجاری گناوه که کالای مغازه‌های خود را از محل ته‌لنجی تامین می‌کنند، در زمان تعطیلی مغازه‌های خود عنوان کردند: خودداری بیش از سه ماه صاحبان شناورهای سفاری از تخلیه کالا در گمرک گناوه در اعتراض به آنچه محدودیت‌ها و سختگیری‌های مصوبه جدید ساماندهی کالای همراه ملوان عنوان می‌کردند، باعث خالی شدن مغازه‌هایشان از کالای ته‌لنجی شده بود.

از زمان آغاز تعطیلی مغازه‌ها، مسئولان استانی و شهرستانی و نمایندگان استان بوشهر در مجلس برای حل مشکل به وجود آمده در زمینه تخلیه کالای همراه ملوان و اصلاح مصوبه دولت در این زمینه، پیگیری‌های مستمری انجام دادند که با همکاری و تعامل ایجاد شده میان صاحبان و ملوانان شناورهای سفاری، بازاریان و برخی ارفاق‌های در نظر گرفته شده تخلیه کالا توسط شناورها آغاز و آرامش نسبی بر بازار گناوه حاکم شد و فعالیت مغازه‌داران به روال عادی بازگشت.

فرماندار گناوه دراین باره گفت: تعطیل کردن مغازه‌ها تنها به سود عده‌ای فرصت‌طلب است که قصد ضربه زدن و از رونق افتادن بازار این شهرستان گردشگرپذیر را که معروف و زبانزد عام و خاص است، دارند.

سیدعلی پاک‌نژاد افزود: تخلیه شناورهای سفاری در گمرک این بندر که از چند روز پیش آغاز شده، مقطعی نیست و مستمر ادامه خواهد داشت و مردم نباید نگران باشند.

وی عنوان کرد: مردم نباید به شایعه‌هایی که در فضای مجازی و محافل مبنی بر مقطعی بودن تخلیه کالاها و قطع شدن آن مطرح می‌شود، توجه کنند و هرزمان نیز خللی در روند آن به وجود بیاید، بموقع برطرف خواهد شد.

پاک‌نژاد، از اقشار مختلف مردم این شهرستان ازجمله لنج‌داران و بازاریان خواست به مسئولان که همه تلاش خود را برای حل مشکل به وجود آمده به کار بسته‌اند اعتماد کنند و مغازه‌داران بدون دغدغه به کسب وکار بپردازند و مغازه‌های خود را به روی شهروندان و مسافران از نقاط مختلف کشور باز کنند.

وی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه جدید کالای همراه ملوان، معایب و محاسنی دارد که ایرادهای آن با نگاه کارشناسی شده به اطلاع مقام‌های ذی‌ربط در مرکز رسانده شده است. براساس مصوبه جدید ساماندهی کالای همراه ملوان، مقرر شد هر ملوان در هر سفر (شش سفر در طول یک سال) صد میلیون ریال کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کند.

با اجرای مصوبه ساماندهی ته‌لنجی اگرچه این میزان به طور قانونی برای هر ملوان نسبت به قبل 2/5 برابر شده است، ولی با توجه به این که مصوبه جدید به صورت دقیق و با نظارت اجرا می‌شود و ملوانان برای واردات در قالب مصوبه تنها به ارزش صد‌میلیون ریال می‌توانند کالا وارد کنند و از واردات بیشتر آنها جلوگیری می‌شود، ناراضی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها