آخرین روز سال میلادی تا همین چند سال پیش برای طرفداران منچستر یونایتد حس و حالی عجیب و شوری فراوان داشت. آخرین روز ماه دسامبر روز تولد سر الکس فرگوسن، مربی خاطره‌ساز شیاطین سرخ است. اما حالا چند سالی می‌شود که با نزدیک شدن به این روز، طرفداران منچستر تنها آهی از حسرت کشیده و روزهایی را به یاد می‌آورند که با این پیرمرد اسکاتلندی انبوهی از جام‌های مختلف را به دست آوردند. بعد از سر الکس، دیوید مویس و لوئیس فن خال به هیچ وجه نتوانستند حتی به افتخارات او نزدیک شوند. با آمدن مورینیو بسیاری امید داشتند که آن دوران طلایی دوباره آغاز شود. اما سال گذشته چلسی آرزوهای آنها را بر باد داد و امسال هم به احتمال زیاد دست آبی‌های شهر منچستر به جام قهرمانی می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۳۹

شاگردان مورینیو حالا در حالی با حداقل 15 امتیاز عقب‌تر از من سیتی سال 2017 را به پایان می‌برند که خبرهای خوشی از این تیم بیرون نمی‌آید. آنها آخرین بازی خود در سال 2017 را با تساوی مقابل ساوتهمپتون به پایان رساندند. این تساوی زمانی برای آنها تلخ‌تر شد که مورینیو در نشست خبری بعد از بازی از مصدومیت چند بازیکن تیمش خبر داد.

آن‌طور که رسانه‌های خبری گزارش داده‌اند، زلاتان ایبراه یموویچ به وضعیت چند ماه قبل که دوره درمان و نقاهت را سپری می‌کرد، بازگشت. گلزن با تجربه 36 ساله در نخستین ماه سال نو غایب بزرگ سرخ‌پوشان اولدترافورد بود.

وی که به مدت هفت ماه اسیر مصدومیت پارگی رباط صلیبی بود، در ماه دسامبر به ترکیب تیمش بازگشت. اما طبق گفته مورینیو،این مهاجم سوئدی مجبور است سال‌نو را با آسیب‌دیدگی آغاز کند.

آقای خاص در این مورد اظهار کرد: زلاتان یک ماه با تیم نیست.

او افزود: این خبری بد برای منچستریونایتد است. نمی‌دانم وضعیتش به طور کامل چگونه است. اما این را می‌دانم که خوب نیست و ما برای مدت چند بازی او را در اختیار نداریم.

خبر بد دیگر مورینیو در این نشست خبری، مربوط به لوکاکو مهاجم بلژیکی منچستر بود. لوکاکو در جریان دیدار تیمش مقابل ساوتهمپتون در برخورد هوایی با وسلی هودت بشدت مصدوم شد و در دقیقه 14 جای خود را به راشفورد داد.

مورینیو در خصوص مصدومیت لوکاکو گفت: می‌دانم که خبرهای خیلی بد خیلی سریع به گوشمان می‌رسد. لوکاکو به نوعی زمین را ترک کرد که همه نگران شدیم. نباید سریع تصمیم بگیریم. به خاطر این‌که در دو بازی آینده بدون او به مشکل برخواهیم خورد.

با این تساوی و مصدومیت‌های جدید، نگرانی‌ها درباره شرایط یونایتد بیش از پیش شده است. همین مساله موجب شده تا بازیکنی همچون پل پوگبا به انتقاد از هم‌تیمی‌هایش بپردازد.

او در این رابطه گفت: بازی را نباختیم، ولی یک بار دیگر مساوی کردیم، باید از خواب غفلت بیدار شویم. تلاش کنیم به مسیر برد بازگردیم. یک بار دیگر مساوی کردیم، آن هم در بازی‌ای که باید پیروز می‌شدیم. مثل بازی‌های قبلی. برای بازی بعد، تنها یک روز وقت داریم، اما فوتبال است و باید به برنامه برسیم، فردا یک روز دیگر است و باید تلاش کنیم تا با برد، به مسیر پیروزی بازگردیم.

با این اوصاف به نظر می‌رسد مورینیو از بازی بعد برای خط حمله تیم خود باید روی زوج راشفورد و مارسیال تکیه کند. برخی به این مساله اشاره می‌کنند که سرعت این بازیکن می‌تواند در این روزها عصای دست مورینیو باشد. بر خلاف لوکاکو و مورینیو که توپ را نگه داشته و منتظر پاس در محوطه جریمه حریف بودند، این دو مهاجم سعی می‌کنند توپ را با خود تا پشت آخرین دفاع حریف ببرند. بازی امشب منچستر در گودیسون پارک مقابل اورتون نشان می‌دهد که این مصدومیت‌ها توفیق اجباری برای مورینیو و تیمش بوده یا این‌که مشکلی بر مشکلات شیاطین سرخ افزوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها