اهواز سکوی پرتاب می‌شود؟

استقلال شفر به‌دنبال بالانشینی

تیم وینفرد شفر حالا آن‌قدر خوب هست که بازی با استقلال خوزستان در اهواز هواداران پرشور آبی‌های تهران را نگران کند. استقلال از هر نظر برتر از میزبان است و امروز می‌تواند با پیروزی در دربی آبی‌ها برای نخستین‌بار در این فصل به جمع چهار تیم بالای جدول صعود کند.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۱۴

شرایط بازی امروز دو تیم با دور رفت خیلی متفاوت است. تیم عبدالله ویسی در حالی روز سیزدهم مرداد ماه به مصاف استقلال رفت که لیگ را با پیروزی روحیه‌بخش یک بر صفر مقابل تراکتورسازی آغاز کرده بود و امیدوار بود که فصل جدید برایشان خاطرات خوبی آن فصلی را تداعی کند که با ویسی قهرمان ایران شدند. در نقطه مقابل لیگ هفدهم برای استقلالی‌های تهران با شکست یک بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان شروع شد. آن زمان علیرضا منصوریان امیدوار بود که با شکست دادن استقلال خوزستان، خیلی زود باخت هفته نخست را جبران کند که البته نشد. دیدار رفت استقلال تهران و استقلال خوزستان با تساوی بدون گل به پایان رسید و در ادامه شرایط برای هر دو تیم به بدترین شکل ممکن رقم خورد. استقلال با منصوریان تا هفته هفتم فقط یک پیروزی به دست آورد و استقلال خوزستان هم پس از پیروزی در هفته نخست، دیگر تا هفته یازدهم رنگ برد به خود ندید. حالا اما شرایط کاملا متفاوت است.

استقلال خوزستان اگرچه در شش هفته اخیر با دو پیروزی تا حدودی از قعر جدول فاصله گرفته اما همچنان برای بقا رقابتی میلیمتری با نفت دارد و یکی از گزینه‌های سقوط به‌شمار می‌رود. در عوض استقلال با وینفرد شفر بهترین روزهای این چند فصل اخیرش را تجربه می‌کند. کسب 4 پیروزی و 2 تساوی در 6 بازی اخیر، راهیابی به نیمه نهایی جام حذفی و خوردن تنها یک گل در 8 بازی اخیر، آنهم از روی نقطه پنالتی و بالاخره زدن 7 گل در دو بازی گذشته حکایت از حال خوش آبی‌ها با مرد موسفید آلمانی دارد. استقلال حالا این فرصت را دارد که برای نخستین بار در طول فصل به جمع 4 مدعی بالای جدول اضافه شود و این برای شفر تازه اول راه است. او خودش عنوان کرده کارش با استقلال تازه شروع شده و هواداران این تیم مشتاقانه منتظر روزهای خوش‌تری هستند که تیمشان قهرمان جام حذفی شود و در لیگ هم فاصله خود را با پرسپولیس صدرنشین کمتر و کمتر کند.

نکته جالب در مورد شفر این که او در رقابت‌های لیگ برتر تمامی بردهای خود را در ورزشگاه آزادی کسب کرده است. او دو بار با استقلال خارج از ورزشگاه آزادی به میدان رفته که هر دو بازی مساوی شد.

حسینی به‌دنبال رکورد بیرانوند

بیش از 16 سال طول کشید تا علیرضا بیرانوند بتواند رکورد آرمناک پتروسیان را بشکند و برای 718 دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه دارد. با این حال شاید حسین‌حسینی، دروازه‌بان استقلال این شانس را دارد که در کمتر از دو هفته رکورد بیرانوند را بشکند. حسینی از بعد از پنالتی علی علیپور در دربی، دروازه خود را در رقابت‌های لیگ بسته نگه داشته تا رکوردش در کلین شیت به 607 دقیقه برسد. او اگر در بازی با استقلال خوزستان گل نخورد، این فرصت را خواهد داشت که هفته آینده و در دقیقه 22 بازی با تراکتورسازی از مرز 718 دقیقه گل نخوردن بگذرد و رکورددار شود.

ویسی: سه امتیاز را می‌خواهیم

سرمربی استقلال خوزستان در نشست خبری قبل از بازی با استقلال تهران عنوان کرد تیمش به‌دنبال کسب 3 امتیاز بازی است. عبدالله ویسی، گفت: بازی‌هایی که تیم‌های لیگ برتر جلوی استقلال و پرسپولیس انجام می‌دهند همیشه بازی‌هایی خاص هستند.

استقلال در این چند هفته اخیر جان گرفته و نتایج خوبی را نیز به دست‌آورده است. آنها از لحاظ تاکتیکی، چرخش توپ، گل زدن و دفاع کردن پیشرفت کرده‌اند اما ما هم دست و پا بسته نیستیم و به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم داریم. با این که مصدومان زیادی برای این بازی داریم اما با تمام وجود مقابل تیم گردن کلفت استقلال قرار می‌گیریم.

ویسی در پاسخ به این سوال که چرا استقلال خوزستان تا این‌جای مسابقه‌ها نوسانات بسیاری داشته است، خاطرنشان کرد: تیمی که تغییرات زیادی داشته باشد، به این صورت کار می‌کند و تا تیم به هماهنگی برسد ما داستان داریم. تیم ما بسیار جوان است و این جوان یک روز بسیار خوب بازی می‌کند و یک روز هم به این صورت نیست. به هر حال باید تاوان این موضوع را بدهیم و باید زجر بکشیم تا تیم‌مان تیم‌ شود.

سرمربی استقلال خوزستان ادامه داد: ما دیگر فرصت از دست دادن امتیاز نداریم چرا که بازی‌های نیم فصل دوم مانند جام حذفی است و فرصتی برای جبران نیست و باید مانند جام حذفی با تمام وجود به آنها نگاه کنیم.

محرومان هفته هفدهم

سپیدرود: میثم تهیدست، حمید ملکی

مشکی‌پوشان: روحالله سیف‌الهی

نفت تهران: محمد نصرتی

صنعت‌ نفت ‌آبادان: آگوستو سزار دوسانتوس

پارس جنوبی جم: حامد نورمحمدی

گسترش فولاد تبریز: سامان نریمانجهان

سپاهان اصفهان: میلاد سرلک

استقلال: میلاد زکی‌پور

استقلال خوزستان: میثم دورقی، حکیم نصاری و موسی کولیبالی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها