عطش اسرائیل برای اعدام فلسطینی‌ها

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌گوید بزودی «قانون اعدام» اسرای فلسطینی تصویب خواهد شد. هم اکنون صدها هزار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به بند کشیده شده‌اند. شرایط سخت زندان تا جایی سخت و غیرقابل تحمل است که بارها زندانیان به صورت گروهی به اعتصاب غذای خشک دست زده‌اند. با شعله‌ور شدن موج تازه انتفاضه بخصوص بعد از سخنان ابلهانه دونالد ترامپ در مورد قدس، صدها فلسطینی بازداشت و روانه زندان شدند. از آنجا که سرکوب‌های وحشیانه نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نتوانسته است آتش انتفاضه را خاموش کند، مقامات این رژیم به فکر احیای قانون اعدام افتاده‌اند تا شاید به این وسیله بتوانند با زهر چشم گرفتن از مبارزان فلسطینی، مقاومت آنها را درهم شکسته و انتفاضه را مهار کنند.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۷۰

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس حزب اسرائیل خانه ما، با اعلام این خبر گفت: ادامه بازداشت فلسطینیانی که عامل عملیات (شهادت‌طلبانه) بودند باعث تحریک دیگران به ادامه چنین اعمالی علیه اسرائیل می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از آن، قانون مجازات اعدام باید وضع شود.

لیبرمن افزود: کنست (پارلمان) بزودی به پیش‌نویس قانون اعدام رای خواهد داد.

به گزارش دویچه‌وله، بیش از نیم قرن است که در اسرائیل حکم اعدام اجرا نمی‌شود. حال رهبران شش حزب حاکم در جلسه‌ای مشترک بر سر موضوع احیای حکم اعدام در اسرائیل به توافق رسیده‌اند‌. در بیانیه‌ای که حزب اسرائیل خانه ما، منتشر کرده آمده است: قانون باید بسیار ساده و روشن باشد؛ یک تروریست که شهروندان بی‌گناه را می‌کشد، باید به اعدام محکوم شود‌.

افزایش شمار زندانیان

اظهارات آویگدور لیبرمن درحالی بیان می‌شود که شمار زندانیان فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی و زندانیانی که به حبس ابد محکوم شده‌اند، افزایش چشمگیری پیدا کرده است. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی، در ماه نوامبر گذشته رژیم اسرائیل 450 فلسطینی ازجمله 22 زن و 80 کودک را بازداشت کرد. بیشتر این بازداشت‌ها در بیت‌المقدس بود. از زمان اظهارات نابخردانه ترامپ مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل نیز تاکنون صدها فلسطینی به جمع این بازداشت‌شدگان افزوده شده است.

سازمان صلیب سرخ جهانی تاکنون بارها اسرائیل را به دلیل بازداشت تعداد زیادی از مبارزان فلسطینی مورد نکوهش قرار داده و از مقامات اسرائیلی خواسته است بد رفتاری در زندان‌های این رژیم را کنار بگذارد. با این حال اسرائیل به پشتیبانی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و سکوت جامعه مسلمانان همچنان هزاران زندانی فلسطینی را به اشکال گوناگون شکنجه کرده و از آزادی آنها جلوگیری می‌کند.

آمارهای تکان‌دهنده

اردیبهشت امسال، گزارش جدیدی درباره اسرای فلسطینی درزندان‌های اسرائیل منتشر شد. به موجب این گزارش در مجموع حدود 7000 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند که 330 نفر از اسرا ساکن نوار غزه، 680 نفر ساکن قدس، 1948نفر ساکن فلسطین اشغالی، 6000 اسیر ساکن کرانه باختری، 34 اسیر از کشورهای مختلف عربی و دو اسیر از بلندی های اشغالی جولان هستند. بنابر این گزارش در میان اسرا، 600 نفر در بازداشت موقت به سر می‌برند و هنوز محاکمه نشده‌اند، 2000 نفر در بازداشتگاه‌ها و مراکز بازجویی توقیف هستند، 4430 اسیر نیز مورد محاکمه قرار گرفته و 500 نفر به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.

همچنین در زندان‌های رژیم صهیونیستی 58 زن و دختر فلسطینی در اسارت به سر می‌برند که 15 نفر از آنها دختران کم سن و سال، دو نفر تحت بازداشت موقت هستند، 13 نفر مجروح و 30 نفر هم به حبس‌های مختلف محکوم شده‌اند. در میان اسرا 320 کودک و نوجوان زیر 18 سال دیده می‌شود که سه نفر تحت بازداشت موقت بوده، حکم270 نفر آنان صادر شده و 47 نفر همچنان در انتظار محاکمه هستند.

در میان اسرا 1200 نفر بیمار هستند که 34 نفر از آنها معلول شده، 21 اسیر به بیماری سرطان مبتلا شده‌اند، دو اسیر از بیماری هپاتیت رنج می‌برند، 17 اسیر مشکلات قلبی دارند، 19 اسیر هم به طور دائم در بیمارستان رمله بستری و تحت درمان هستند. در این بین 13 نماینده منتخب پارلمان فلسطین در اسارت به‌سر می‌برند که چهار نفر از آنها تحت بازداشت موقت بوده، دو نفر به حبس‌های طولانی مدت محکوم و شش نفر هم بدون محاکمه در بازداشتگاه‌ها و مراکز بازجویی توقیف شده‌اند.

اعتصاب‌های مکرر

زندانیان فلسطینی در اعتراض به شرایط بد اسارت خود تاکنون بارها دست به اعتصاب غذا زده‌اند. سال گذشته حدود 60 نفر از اسرای فلسطینی به صورت هماهنگ دست به اعتصاب غذای خشک زدند. سازمان دفاع از حقوق زندانیان فلسطینی در گزارشی شرایط جسمی اسیران اعتصاب‌کننده در زندان «عسقلان» را وخیم توصیف کرد و نسبت به عواقب آن هشدار داد. خانواده اسیران فلسطینی نیز بارها خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی به نقض قوانین انسانی و بین‌المللی حقوق بشر شده و از کشورهای جهان خواسته‌اند این رژیم را ملزم به رعایت کنوانسیون‌های بین‌المللی بویژه کنوانسیون ژنو کنند. سرانجام بعد از دوماه فشار افکار عمومی جهانیان، رژیم اسرائیل را بر آن داشت تا تسلیم خواست زندانیان شده و به این وسیله اعتصاب غذای آنان خاتمه پیدا کرد. زندانیان فلسطینی در اسارتگاه‌های رژیم صهیونیستی ثابت کردند با همبستگی و مقاومت می‌توانند دشمنان خود را به تسلیم وادارند.

بازداشت دختر فلسطینی تمدید شد

دادگاه رژیم صهیونیستی «عوفر» روز دوشنبه تصمیم گرفت بازداشت عهد التمیمی، دختر نوجوان فلسطینی را برای چهار روز دیگر تمدید کند. التمیمی دختر شجاع فلسطینی است که هفته گذشته یک نظامی صهیونیست را با سیلی از خانه خود بیرون کرد. وی به همراه مادر و یکی از خویشاوندانش بازداشت شد. موضوع بازداشت التمیمی با واکنش گسترده جهانی مواجه و باعث شد رژیم صهیونیستی او را مورد آزار و اذیت فیزیکی قرار دهد. این دختر 16ساله فلسطینی قبل از آن که نظامیان رژیم صهیونیستی او را بازداشت کنند، در روستای خود معروف به «النبی صالح» در کرانه باختری رود اردن به مقابله با صهیونیست برخاست. بازداشت التمیمی بازتابی گسترده در شبکه‌های اجتماعی کشورهای مسلمان و عرب داشت و برای بسیاری از جوانان کشورهای اسلامی الهام‌بخش مقاومت و مبارزه با اشغالگران بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها