زباله‌های عفونی و بیمارستانی تهدیدی جدی را برای سلامت عمومی و محیط زیست شهرستان ایوان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۱۷

به گزارش مهر، مدیریت دفع زباله‌های عفونی و بیمارستانی از مهم‌ترین معضلات شهرنشینی است که اگر درست و اصولی انجام نشود تبدیل به تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان می‌شود.

علی غدیری یکی از پزشکان آزمایشگاه شهرستان ایوان گفت: با توجه به مراجعه کنندگانی که در طول روز داریم معمولا یک ساعت زباله عفونی در این زمینه داریم که در نایلون‌های زرد جمع آوری می‌شوند.طبق آمار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیمارستان‌های کشور روزانه 400 تن پسماند تولید می‌کنند.زهرا حاتمی یکی دیگر از مسئولان آزمایشگاه شهرستان ایوان گفت: این محیط‌های کشت بعد از استفاده باید در کیسه‌های مخصوص جمع آوری شود و قبل از این که تحویل داده شود در محیط آزمایشگاه با استفاده از دستگاه اتوکلاپ استریل شود.

جمع آوری و زباله‌های بیمارستانی و مراکز آزمایشگاهی چند وقتی است که با نظارت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایوان در حال انجام است.

امحای پسماندهای پزشکی شهرستان ایوان

علی محمودی مدیر محیط زیست شهرستان ایوان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات مدیریت پسماند شهرستان مقرر شده که تمامی منطقه‌ها و مراکز درمانی و آزمایشگاهی شهرستان نسبت به بی خطر سازی و امحا پسماندهای پزشکی تولید شده اقدام کنند.

مرکز مدیریت پسماندهای عفونی

تقی پور مسئول بخش مدیریت پسماندهای عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بخش مدیریت پسماند عفونی، این مهم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بخش خصوصی انجام می‌شود.وی گفت: بعد از این که زباله ا داخل دستگاه انداخته شد توسط کاربر دستگاه مراحلی را طی می‌کند، این دستگاه‌ها زباله‌ها را خرد، ضد عفونی می‌کند آب می‌ریزد و کیسه زباله توسط خود دستگاه به صورت پرس می‌شود.

بی خطر کردن و معدوم سازی زباله‌های عفونی در این مکان‌ها گامی برای حفظ محیط زیست و پاکسازی طبیعت خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها