بچه‌پولداری که با خودروی لوکس و آرم پلیس آمریکا در خیابان‌های پایتخت جولان می‌داد، در طرح برخورد با اراذل و اوباش دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۷۵

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران در حاشیه طرح برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی، گفت: طی 24 ساعت گذشته همکاران من در پلیس امنیت با اجرای 137 عملیات در نقاط مختلف تهران به دستگیری 216 نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان محلات اقدام کردند. 50 نفر از این افراد به دلیل آن که کمتر از 20 سال داشتند، ارشاد شده و با اخذ تعهد به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند. همچنین در اجرای این طرح 59 قهوه‌خانه و پاتوق اوباش، اعمال قانون و نسبت به پلمب آن اقدام شد.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این افراد 350 فقره انواع سلاح سرد شامل قمه، چاقو، باتوم، پنجه‌بوکس و... را همراه برخی از آلات و ادوات نظامی کشف و ضبط کردند. از برخی از این افراد قرص روانگردان، دستبند، گاز اشک‌آور، افشانه و... کشف و ضبط شد که متهمان از این موارد در مزاحمت‌های خود استفاده می‌کردند.

رئیس پلیس تهران با بیان این‌که 63 دستگاه موتورسیکلت که از سوی این افراد مورد استفاده قرار گرفته بود توقیف شد، خاطرنشان کرد: اوباشگری، عربده‌کشی، به آتش کشیدن خودروهای مردم، تیراندازی، خفت‌گیری، آسیب زدن به اموال عمومی و خصوصی و... نیز از جمله جرایم این افراد بود. اکثر این افراد اراذل و اوباش سطح2 بودند اما در میان آنان اراذل و اوباش سطح یک نیز وجود دارد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به برخی از جرایم انجام شده از سوی این افراد تصریح کرد: به عنوان مثال گروهی از این مجرمان که چهار نفر بودند به آتش زدن درختان در محدوده سعادت‌آباد اقدام کرده بودند و هیچ هدفی از این کار خود بجز خودنمایی نداشتند. این اوباش درختان را به آتش کشیده و پس از آن مقابلش می‌ایستاده و آن را نگاه می‌کردند.

وی اضافه کرد: همچنین در میان دستگیرشدگان، اوباشی بود که در فضای مجازی به خودنمایی و تهدید دیگران اقدام کرده بود.

رحیمی از دستگیری فردی که با خودروی لوکس و تبدیل آن به خودروی پلیس با چسباندن برچسب به تردد در معابر شمالی تهران اقدام کرده بود، گفت: این فرد وضع مالی خوبی داشته و با تبدیل خودروی لوکس خود به خودروی پلیس به خودنمایی و بعضا سوءاستفاده از آن اقدام کرده بود که توسط ماموران پلیس دستگیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها