با توجه به این که برای رجیسترشدن گوشی تلفن همراه، زوج IMEI گوشی و شماره سیمکارت با هم منطبق می‌شوند و گوشی براساس شماره سیمکارت اعلامی فعال می‌شود، این سوال مطرح است که اگر کاربر قصد تعویض سیمکارت و استفاده از سیمکارت دیگری را داشته باشد چه اتفاقی برای گوشی خواهد افتاد؟
کد خبر: ۱۱۰۶۴۱۵

برای فعال‌سازی گوشی‌های جدید در طرح رجیستری کاربر باید از طریق سامانه همتا (ستاره 7777 مربع) عمل کند. در این سامانه شماره سیمکارت، شماره IMEI و کد فعال‌سازی (یک عدد شش رقمی که روی کارت گارانتی درج شده و باید هنگام خرید از فروشنده دریافت کرد) از کاربر خواسته می‌شود و IMEI گوشی و شماره سیمکارت با هم منطبق و در نهایت گوشی فعال خواهد شد. با توجه به این که برای رجیستر شدن زوج IMEI گوشی و شماره سیمکارت با هم منطبق می‌شوند و گوشی براساس شماره سیمکارت اعلامی فعال می‌شود، این سوال مطرح است در صورتی که کاربر قصد تعویض سیمکارت و استفاده از سیمکارت دیگری را داشته باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ نماینده کمیته اجرای رجیستری در پاسخ به خبرگزاری فارس گفته است: با پیشرفت طرح و استقرار نهایی آن باید برای تغییر سیمکارت از طریق فرآیند انتقال مالکیت اقدام کرد، اما در حال حاضر احتیاجی به این فرآیند نیست.همچنان که در سامانه همتا

(#7777* ) گزینه‌ای برای انتقال مالکیت وجود دارد، در مراحل آینده طرح رجیستری اگر کاربر بخواهد سیمکارت دیگری در گوشی رجیستر شده استفاده کند، باید از طریق گزینه «انتقال مالکیت» فرآیند انتقال مالکیت از سیمکارت ثبت شده به سیمکارت جدید را انجام دهد. طرح رجیستری گوشی تلفن همراه از 14 آذر ماه آغاز شده است و در مرحله اول فقط گوشی و تبلت‌های آیفون مشمول این طرح شده‌اند. فعلا برای گوشی‌های سایر شرکت‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها