آیت‌الله حائری‌شیرازی دعوت حق را لبیک گفت

آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی امام جمعه سابق شیراز و از اعضای پیشین مجلس خبرگان رهبری در 81 سالگی دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۴۷

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم از چندی پیش، به علت بیماری در بیمارستان بستری بود.

مراسم تشییع پیکر این عالم فرزانه امروز ساعت 9 و 30 دقیقه از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می‌شود.

حائری‌شیرازی، متولد سال 1314 در شیراز بود. بعد از اخذ مدرک دیپلم وارد حوزه علمیه شد و پس از فراغت از دروس سطح، برای ادامه تحصیلات حوزوی به قم رفت. شش ماه در درس قضای آیت‌الله بروجردی شرکت کرد و پس از فوت وی در محضر استادان مطرح آن دوران همچون امام راحل و آیات محقق داماد و اراکی حاضر شد.

پس از آغاز قیام امام خمینی در سال 42، مرحوم حائری‌شیرازی مانند دیگر شاگردان ایشان وارد عرصه مبارزه و به دلیل فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی در مسجد «شمشیرگرها» چندین بار بازداشت، زندانی و تبعید شد. وی در بهار 1351 مدتی به شهر فومن تبعید شد و در منزل همشیره آیت‌الله بهجت اتاق کوچکی گرفت و این دوران را با همسر و فرزندان گذراند. آن مرحوم همچنین از سال 42 به مدت حدود ده سال در مسجد شمشیرگرهای شیراز جلساتی برای جوانان تشکیل می‌داد و تعدادی از پرورش‌یافتگان آن جلسات در جریانات انقلابی در شیراز نقش مؤثری داشتند.

آن مرحوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام خمینی(ره) به امامت جمعه شیراز انتخاب شد. از آن فقید سعید آثار و کتبی مانند انسان الهی، انسان‌شناسی، با علی در صحرا، تمثیلات و... به یادگار مانده است.

به دنبال درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی،‌سران قوا و سایر مسئولان پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها