رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست سه‌جانبه روسای مجالس ایران، عراق و مالی که درباره مساله فلسطین و شرایط امروز امت‌های اسلامی برگزار شد، گفت: کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند چرا که آمریکا می‌خواهد کشورهای اسلامی را کم وزن نشان دهد از این رو باید غیرت اسلامی و عربی به کار گرفته شود تا آمریکا جرات چنین اقدامی را نداشته باشد.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۸۹

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی اظهار کرد: در سال‌های اخیر زاد و ولد تروریسم از لحاظ کمی و کیفی رشد بسیاری داشته حال آن‌که بدون حمایت کشورهایی چون آمریکا و برخی کشورهای منطقه که به اشتباه با دشمنان همراه شدند، این میزان رشد امکان‌پذیر نبود. وی با بیان این‌که اسرائیل و تروریسم دو روی یک سکه هستند و یک هدف را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: عراق و سوریه و نظامیان آنها توانستند ضربه جدی به داعش و تروریسم وارد کنند که البته هنوز کار تروریسم خاتمه نیافته است.

لاریجانی در ادامه با بیان این‌که ضعف برخی کشورهای اسلامی در رویارویی با رژیم صهیونیستی باعث تقویت آنها شد، اذعان کرد: برخی تصور کردند اگر از جرگه کشورهای اسلامی جدا شوند موفق خواهند بود که اشتباه می‌کردند.

وی با بیان این‌که اتحادیه بین‌المجالس اسلامی باید در برابر رفتار خطای آمریکا اقدام موثر انجام دهد، ابراز کرد: باید قبول کنیم مذاکرات سازش در چند دهه اخیر نتیجه‌ای جز عقب‌نشینی فلسطینی‌ها نداشته و اسرائیل به تعهدات خود عمل نکرده و به شهرک‌سازی در کرانه باختری ادامه داده است. رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حرف‌های ناصوابی علیه ایران زده می‌شود که ایران به‌دنبال امپراتوری است، اما این صحیح نیست و ما به‌دنبال جدال با کشورها نیستیم و معتقدیم باید کشورهای اسلامی مستقل و با عزت باشند و روابط تجاری میان آنها برقرار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها