اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی به عنوان یک شهر اسلامی، حرکتی بسیار زشت، سخیف و مصداق ضدیت با اسلام، مسلمین و حقوق مردم محروم فلسطین دارد که بیش از 60 سال است زیر تازیانه جلادان مقاومت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۵۹

تضییع حقوق مردم فلسطین مصداق گستاخی به حقوق مسلمانان است و هم‌اکنون ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا که از گستاخی بیشتری نسبت به سایر روسای جمهور این کشور برخوردار است، با طرح مساله‌ای که برای جهان اسلام دارای اهمیت بالایی است، قصد به آشوب کشیدن منطقه را دارد.

از آنجایی که آمریکا خود را وابسته به این رژیم جعلی صهیونیستی می‌داند و برای ادامه کار خود، نیاز به تائید رژیم صهیونیستی دارند، با مطرح کردن این طرح قصد تقویت رژیم صهیونیستی را دارد.

قدس شریف، قبله اولین مسلمانان و سرزمینی مقدس مربوط به همه ادیان الهی می‌باشد و رژیم صهیونیستی سال‌های سال درصدد تعرض به این مکان مقدس بود و امروز این شرایط را فراهم دیده است.

امروز آمریکا به دنبال ایجاد یک حاشیه امن برای رژیم غاصب اشغالگر قدس است، ملت‌های مسلمان نباید نسبت به این مساله مهم دست روی دست گذاشته و نظاره‌گر باشند، بلکه باید با اتحاد و انسجام مقابل این زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی بایستند.

مردم فلسطین، ملتی محروم و ستمدیده هستند که به حکم اسلام باید از مظلوم حمایت کرد، لذا وظیفه امت اسلامی است که در مقابله با تصمیمات نادرست بایستند و موضعگیری خود را به گوش جهانیان برسانند.

این اقدام نابخردانه ترامپ یک حرکت بسیار سخیف است که مقابل باورهای جهان اسلام قرار گرفته و در آینده نه‌تنها کشورهای اسلامی حتی غیرمسلمان با این طرح آمریکایی صهیونیستی همراهی نخواهند کرد، بلکه به مقابله با آن خواهند پرداخت و قطعا این تصمیم اجرایی نخواهد شد و طولی نمی‌انجامد که رژیم غاصب صهیونیستی از صحنه روزگار محو خواهد شد.

عملیاتی کردن این طرح در واقع بازی با آتش است که صهیونیست‌ها با انجام آن مسلما جهان اسلام را تحریک می‌کنند و بدانند امت اسلام مقابل این زیاده‌خواهی خواهد ایستاد.

مساله انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف از این جهت که تعرض مستقیم و دخل و تصرف در یکی از مقدسات مسلمین است، باید با واکنش‌های علمای شیعه و سنّی و رهبران و سران کشورهای مسلمان همراه شود و این موضوع مضاف بر اهمیتی است که قدس شریف و دفاع از فلسطین برای ما دارد، چراکه دین ما حمایت از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم را بر همه ما واجب دانسته است.

قطعا موضعگیری سیدحسن نصرالله در قبال این شرایط تکلیف مسلمان را نیز مشخص می‌کند و بر این اساس جریان‌های همراه در یک حرکت مشترک، باید موضعگیری مشخصی نمایند و خود را برای انتفاضه دیگری که انتفاضه نابودی اسرائیل و استقرار فلسطینیان در جایگاه خودشان است، آماده کنند.

قدس برای همه مسلمانان، یهودی‌ها و مسیحیان دارای قداست می‌باشد و نباید به رژیم صهیونیستی اجازه داد که این سرزمین را در اختیار خود بگیرد،‌ قطعا با افشاگری مسلمانان و دیگر کشورها، آمریکایی‌ها باید بفهمند که منافع آنان با این سیاست در خطر است.

محمدتقی رهبر/امام جمعه موقت اصفهان و مشاور فرهنگی مجلس شورای اسلامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها