اعضای باند آدم‌ربایی خشن که در جاده‌های اطراف تهران راهزنی می‌کردند، در عملیات سحرگاهی پلیس تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۵۰

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 23 شهریور امسال و همزمان با گزارش سرقت خشن نیسان حامل 50 تخته فرش در دستور کار پلیس قرار گرفت.

پس از این شکایت با دستور قاضی سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران پرونده در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت یک و 30 دقیقه بامداد از شهر کاشان به مقصد آمل حرکت کردم. حدود ساعت 4 بامداد به تهران، حوالی سه‌راه تهرانپارس رسیدم. در ابتدای جاده دماوند برای استراحت توقف کردم. در حال نوشیدن چای بودم که ناگهان سه نفر از سمت راننده و سه نفر از سمت شاگرد خودرویم، با چاقو و چوب به داخل خودرو حمله‌ور شدند. تمام این افراد بین 20 تا 30 ساله بودند. یکی از آنها دستش را به دور گردنم انداخت و قصد خفه کردن مرا داشت و نفر دوم اقدام به زدن اسپری فلفل به صورت و چشمانم کرد. از ترس جان، هیچ مقاومتی در برابر آنها نکردم. مهاجمان مرا به داخل یک دستگاه خودروی پژو 405 تیره رنگ برده و دست و پا و چشمانم را بستند. مدتی در حرکت بودیم تا این‌که مرا در همان وضعیت به بیرون از خودرو انداختند. زمانی‌که موفق به باز کردن دست و پا و چشمان خود شدم، فهمیدم که در بیابان‌های اطراف واوان هستم .

شناسایی سارق خشن

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده محموله فرش، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سلسله اقدامات پلیسی خود در شناسایی و دستگیری متهمان تحت تعقیب، دریافتند که یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در ارتکاب سرقت‌های خشن محموله به نام «صالح» پس از دستگیری همدستانش در پایگاه نهم پلیس آگاهی از مخفیگاهش در شهرستان گلستان متواری شده و دوباره اقدامات مجرمانه خود را در خصوص سرقت‌های خشن محموله از سر گرفته است. بررسی سوابق «صالح» نشان داد که وی از سال 1385 تاکنون، 15 بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بویژه سرقت دستگیر و روانه زندان شده و برادر وی به نام «اژدر» نیز به اتهام ارتکاب سرقت‌های خشن محموله دستگیر شده و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد. با توجه به اطلاعات دقیقی که از اقدامات مجرمانه «صالح» و دیگر اعضای خانواده‌اش در ارتکاب سرقت‌های خشن محموله وجود داشت، کارآگاهان متوجه شدند «صالح» این بار با همراهی دو نفر از برادرانش به نام‌های «بهروز» و «راسم» و با همدستی تعدادی از بستگان نزدیک خود دوباره گروه جدیدی از سارقان خشن محموله را تشکیل داده است. سرانجام با شناسایی تصویر «صالح» به‌عنوان یکی از سارقان محموله فرش توسط راننده نیسان، کارآگاهان متوجه شدند که سرقت اخیر نیز توسط «صالح» و همدستانش انجام شده است .

دومین سرقت مشابه

همزمان با ادامه تحقیقات پلیسی برای شناسایی کامل و دقیق این گروه از سارقان خشن محموله و مخفیگاه هایشان، شکایت مشابه دیگری این بار در خصوص سرقت خشن محموله برنج به اداره پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد. راننده یک دستگاه کامیون که سارقان به همان شیوه مشابه، اقدام به سرقت 11 تن محموله برنج، ربایش و رها کردنش در بیابان‌های اسلامشهر کرده بودند، در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد: پس از رسیدن به تهران، در اتوبان شهید یاسینی در حرکت بودم که یک دستگاه خودروی پژو 405 به مسدود کردن مسیر حرکتم اقدام کرد. آنها پس از بستن مسیر حرکت، با چاقو و قمه به سمت من حمله‌ور شده و پس از بستن دست و پاهایم مرا زیر صندلی پژو قرار داده و کامیون حامل محموله برنج را نیز سرقت کردند.

دستگیری دزدان

سرانجام با انجام اقدامات ویژه پلیسی، مخفیگاه تمام اعضای گروه سارقان خشن محموله در شهرستان‌های بهارستان، رباط‌کریم، اسلامشهر، گلستان و شهریار شناسایی و سحرگاه دوشنبه، عملیات دستگیری متهمان آغاز و همزمان، تمام اعضای گروه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه‌های آنها بویژه انباری متروکه در منطقه خیرآباد شهرستان اسلامشهر، قسمتی از اموال سرقتی از جمله لاستیک خودروهای سنگین، برنج، احشام، آهن‌آلات و... کشف و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

متهمان در همان تحقیقات اولیه به سرقتی بودن تمام اموال اعتراف و عنوان کردند سرقت‌های مشابهی در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران بویژه در اتوبان آزادگان، یاسینی، رجایی و همچنین محدوده مناطق فردیس، جاجرود، چیتگر، خاورشهر و... داشته‌اند .

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر رسیدگی به پرونده اخیر در مراحل ابتدایی آن بوده و اقدامات پلیسی برای شناسایی سرقت‌های مشابه و دعوت از شکات و مالباختگان در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها