زمین‌لرزه‌های کرمان انگار تمامی ندارد. پس از آن‌که یک زمین لرزه بزرگ روز سه‌شنبه هجدک کرمان را لرزاند، پس لرزه‌های دیگری در این خطه درحال رخ دادن است که مهم‌ترینش دو لرزش بزرگ 5 و 6 ریشتری بود که نیمه‌شب سه‌شنبه دوباره حوالی هجدک کرمان را لرزاند و مردم این منطقه را در سرمای منهای ده درجه به خیابان‌ها کشاند.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۷۷

به گزارش خبرگزاری‌ها، این دو زلزله بزرگ جرأت بازگشت به خانه‌ها را از مردم گرفته و صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌ها تشکیل داده است.

درواقع این دو زمین‌لرزه در حالی رخ داد که ظهر روز سه‌شنبه زمین‌لرزه‌ای به‌شدت 2/6 ریشتر حوالی هجدک در استان کرمان را تکان داده بود، این زلزله بیش از 30 مصدوم داشت و به تعدادی از خانه‌های روستایی هم خسارت زد.

استاندار کرمان در جلسه ستاد مدیریت بحران شب گذشته تاکید کرده بود که تا اطلاع ثانوی ستاد بحران استان کرمان آماده‌باش است. ترس از زلزله هجدک در کرمان و راور نیز 55 مصدوم بر جا گذاشت. این مصدومان به دلیل آسیب‌های غیرمستقیم ناشی از ترس و فرار دچار جراحت شدند. جانشین ستاد بحران استان کرمان با اشاره به این‌که آواربرداری در مناطق زلزله زده در حال انجام است، گفت: کارشناسان زمین‌شناسی عقیده دارند زمین‌لرزه‌های کرمان به صورت دوقلو است.

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی در خصوص آخرین وضعیت منطقه زلزله‌زده بخش کوهساران راور اظهار کرد: هم اکنون آواربرداری در منطقه در حال انجام است، ساختمان‌های خشت و گلی و قدیمی فاقد استحکام که قرار بود تخریب شود اما به دلیل اصرار مردم جمع‌آوری نشد، باید حتما جمع شود. وی افزود: برخی کارشناسان معتقدند که زمین‌لرزه‌های کرمان به صورت دوقلو (وقوع دو زمین‌لرزه بزرگ در فاصله زمانی اندک) است و زمین‌لرزه‌های اخیر هم این حالت را دارد امیدواریم این مساله درست باشد و گسل لکرکوه از همین فرضیه تابعیت کند.

آیت‌اللهی ‌موسوی با اشاره به این‌که زمین لرزه‌های اخیر در اثر فعالیت گسل «لکرکوه» رخ داده است، بیان کرد: این گسل از کوهبنان تا چترود امتداد دارد.

برف و باران در راه است

درحالی که مردم کرمان از ترس زلزله کمتر در خانه‌های خود می‌مانند، رئیس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان از بارش برف و باران در استان کرمان از عصر جمعه خبر داد.

حمیده حبیبی افزود: براساس الگوهای هواشناسی بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به مناطق جنوب، جنوب غربی و غرب استان کرمان است و در ارتفاعات و مناطق سرد و کوهستانی به صورت برف و در دیگر نقاط یاد شده به صورت باران خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها