دبیر نخستین دوره جشنواره «رسام» معتقد است این جشنواره تفحص در فرهنگ است.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۶۴

صبح دیروز چهارشنبه (22 آذر) نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه رسام با حضور انسیه شاه‌حسینی، دبیر جشنواره و علی اصغر جعفری، رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش مهر، ابتدای این نشست علی اصغر جعفری گفت: نخستین دوره این جشنواره با محوریت دفاع مقدس و مقاومت در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود. یکی از ظرفیت‌های قابل‌توجه در عرصه هنر، تولید آثار کوتاه در بخش‌های مختلف است و در سال‌های اخیر موفقیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته که البته این امر نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌هاست.

او تاکید کرد: رویکرد ما در این جشنواره مدافعان وطن و مدافعان حرم است.

انسیه شاه‌حسینی، دبیر نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه «رسام» گفت: تعداد برگزاری جشنواره‌های موضوعی در ایران بسیار است، اما آنچه این جشنواره را نسبت به دیگر رویدادها خاص کرده همان موضوع آن است. این جشنواره در شرایطی برگزار می‌شود که سینمای دفاع مقدس دچار آفت شده است و این جشنواره می‌تواند به نوعی نهال کاری در سینمای دفاع مقدس باشد. وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که باید برای آینده برنامه‌ریزی کرد و من فکر می‌کنم جشنواره «رسام» می‌تواند برای آینده سینمای ایران مفید باشد.

این کارگردان سینما توضیح داد: رسام به معنای گلوله‌ای است که نور تولید می‌کند و به گمشدگان راه نشان می‌دهد. به‌گونه‌ای می‌توان گفت که این جشنواره می‌تواند نشان‌دهنده راه باشد و با برگزاری آن در زمینه فرهنگی تفحص لازم صورت گیرد تا مسیر گمشده پیدا شود.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم کسانی را که دغدغه ساخت فیلم دفاع مقدسی دارند اما بنا به دلایل مختلف حمایت نمی‌شوند پیدا کرده و به آنها کمک کنیم تا با راهنمایی‌های مناسب دست به تولید قصه‌های خود در حوزه دفاع مقدس بزنند.

در پایان این نشست از پوستر نخستین جشنواره فیلم کوتاه «رسام» رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها