سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: آمریکا در سوریه مانع سرکوبی کامل تروریست‌های داعش می‌شود و دلیل نزدیک شدن هواپیماهای روسی و آمریکایی در این کشور اکثرا به همین دلیل است.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۳۸

ژنرال ایگور کوناشنکوف افزود: به عنوان مثال اواخر ماه نوامبر یک فروند شکاری اف ـ 22 آمریکا مانع از اجرای ماموریت دو فروند جنگنده سوخو ـ 25 نیروی هوافضای روسیه در نابودی استحکامات داعش در نزدیکی شهر میادین در شرق سوریه شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اظهار کرد: شکاری اف ـ 22 آمریکا با پرتاب گوی‌های آتشین و حرکات خطرناک به جنگنده‌های روسی هشدار داد.

کوناشنکوف گفت: با نزدیک شدن یک شکاری سوخو ـ 35 روسی به هواپیمای آمریکایی، اف ـ 22 منطقه را ترک کرد و وارد حریم هوایی عراق شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین از اظهارات سخنگوی پنتاگون مبنی بر این‌که بخشی از حریم هوایی سوریه متعلق به آمریکاست، ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: حضور ائتلاف آمریکایی در سوریه برخلاف نیروی هوافضای روسیه غیرقانونی است، سخنگوی پنتاگون باید این واقعیت را درک کند که سوریه کشور مستقل و عضو سازمان ملل است و به همین دلیل آمریکا نمی‌تواند بخشی از حریم هوایی این کشور را متعلق به خود بداند./ اسپوتنیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها