حسن برزیده، کارگردان سینما در واکنش به زمزمه انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: فلسفه وجودی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس این بود که ساخت فیلم‌های جنگی، به هماهنگی‌ها و حمایت‌های متعدد نیاز داشت و بنیان‌گذاران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در پی آن بودند تا پلی میان تهیه‌کنندگان و کارگردانان با سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط با حوزه جنگ باشند.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۶۷

کارگردان فیلم سینمایی «مزار شریف» در گفت‌وگو با سینماپرس افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با آن همواره درگیر بود، عدم تخصیص بودجه مناسب برای حمایت از سینماگران بود. ما همه بخوبی آگاهیم که وقتی نهادی پول نداشته باشد و نتواند از کسی حمایت کند، بتدریج افراد آن نهاد را نادیده می‌گیرند و آن را طرد می‌کنند.

برزیده تاکید کرد: اما با این همه جنگ و دفاع مقدس مساله‌ای ملی است که باید همواره در صدر توجهات مسئولان و هنرمندان باشد. نباید به صورت سازمانی و ارگانی به جنگ و دفاع مقدس نگاه شود. چنین نگاهی بسیار بد و دردآور است و می‌تواند به مرگ همیشگی سینمای جنگ در کشور منجر شود.

او سپس گفت: زمانی که مدیریت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را بر عهده داشتم، همواره سعی کردم فضا را در این انجمن باز کنم و از همه سینماگرانی که حتی فیلم جنگی نساخته بودند و دغدغه‌ای برای تولید این نوع فیلم‌ها نداشتند، دعوت کنم فیلم‌های جنگی تولید کنند. وی افزود: من معتقد بوده و هستم که جنگ پدیده‌ای ملی است و حمایت از سینمای جنگ و تولید فیلم مرتبط با دوران دفاع مقدس می‌تواند باعث تقویت روحیه ملی شود. جنگ و دفاع مقدس آنقدر بزرگ است که هیچ کس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. این سینماگر گفت: ساخت فیلم جنگی بسیار دشوار است و همه باید آگاه باشند سینماگران جنگ با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند و متأسفانه این سینما بارها کشته هم داده است. بنده ضروری می‌دانم در شرایط کنونی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس باید پابرجا بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها