شبکه تلویزیونی آمریکایی فاکس نیوز گزارش داد، براساس اطلاعاتی که وزارت دفاع عراق به‌دست آورده، ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش همچنان زنده اما زخمی و در جایی نزدیک مرز عراق‌ـ سوریه مخفی شده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۱۳۲

ژنرال یحیی رسول سخنگوی وزارت دفاع عراق در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت: ما اطلاعات زیادی داریم. سرکرده گروه داعش هنوز زنده است و در مناطق صحرایی در نزدیکی مرز عراق و سوریه قرار دارد. همچنان شبکه‌های پنهان داعش در این مناطق صحرایی متفرق هستند.

فاکس نیوز نوشت: بر اساس اطلاعات وزارت دفاع عراق، خلیفه خود خوانده داعش میان شهر مرزی القائم در استان الانبار عراق و البوکمال در استان دیرالزور سوریه در حاشیه رودخانه فرات، رفت و آمد دارد.

ژنرال یحیی رسول افزود: عناصر باقی مانده داعش همچون موش‌ها در پناهگاه‌های زیرزمینی دورافتاده زندگی می‌کنند و برخی از آنها با تغییر چهره و تبدیل کردن خود به کشاورزان یا با استفاده از پوشش زنان به دنبال فرار از این مناطق تحت شناسایی هستند.این مقام عراقی اضافه کرد: داعش سازمانی است که هنوز وجود دارد. ما همچنان انتظار حمله از جانب این گروه تروریستی را داریم.

سخنگوی وزارت دفاع عراق تصریح کرد که البغدادی در تاریخ 11 فوریه به دنبال حمله‌ یک جنگنده اف ـ16 بشدت زخمی شده بود. به همین دلیل جابه‌جایی وی در مناطق مرزی میان سوریه و عراق محدود بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها