رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان در نشست بخش کشاورزی استان گفت: درحال حاضر در جهت تامین گوشت مرغ به خودکفایی 72 درصدی و تولید تخم مرغ نیز به 55 درصدرسیده ایم.
کد خبر: ۱۰۹۷۹۳۵

به گزارش ایسنا، رضا نجفی اهمیت دادن به توسعه سیستم‌های نوین آبیاری، مرمت وبازسازی قنوات و بهره برداری ازآبهای غیرمتعارف را ازضروریات دانست و افزود: استفاده ازمنابع آب کمتر، کشت‌های راهبردی، فراهم کردن زیرساخت‌های بخش کشاورزی وتولید را موردتاکید قرارداد و خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب با لوله درسطح 46 هزارهکتار به عنوان بزرگ‌ترین و مهم ترین طرح اقتصاد مقاومتی درحوزه آب کشاورزی دراستان است.

وی بیان کرد: برای توسعه استان 22 سند با محوریت سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مصوب شده است.

نجفی گفت: با هدف توسعه فعالیت‌های دامپروری و طیور در استان ظرفیت واحدهای پرورش مرغ گوشتی از 15 میلیون قطعه درسال 92 به 24 میلیون و800 هزار قطعه در سال گذشته ارتقاء یافته است.نجفی آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین مجتمع زنجیره ای کامل پرورش شترمرغ کشور به مساحت 73 هکتار و ظرفیت 23 هزارقطعه پرواری و احداث 3 هزار هکتار گلخانه در جنوب استان شهرستان چابهار در آینده خبر داد.رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: 21 واحد بسته بندی خرما با ظرفیت 40 هزار تن، 55 واحد سردخانه نگهداری خرما با ظرفیت 70 هزارتن تن و 3 واحد فرآوری خرما با ظرفیت 12 هزار تن در استان وجود دارد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان رتبه دوم تولید خرمای کشور را داراست. 57 هزار هکتار از سطح باغ‌های سیستان و بلوچستان به کشت خرما اختصاص دارد که 45 هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.وی همچنین در ادامه به تولید سایر محصولات کشاورزی در استان نیز اشاره کرد و گفت: سالانه 500 هزار تن محصولات کشاورزی گرمسیری و سردسیری در استان تولید می‌شود. برخی از محصولات تولید شده استان به استانهای دیگر صادر می‌شود و توانسته سهم قابل ملاحظه ای در بازارهای عمده کشور داشته باشد.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید همه محصولات باغی را دارد و بسیاری از این محصولات در نواحی جنوبی استان کشت می‌شود.

نجفی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با اقلیم خاص جایگاه ویژه ای در تولید محصولات مختلف بویژه میوه‌های نوبرانه و استوایی که دارد نظیر آن در هیچ نقطه کشور وجود ندارد.

موز، چیکو، انبه، پاپایا، هندوانه، برنج، انواع خرما، پرتقال، لیموترش و گندم از جمله تولیدات شاخص سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: وجود 400 هزار هکتار اراضی قابل کشت در سطح استان توانسته سیستان و بلوچستان را با توجه به داشتن خشکسالی‌های متوالی بازهم در زمره استانهای مهم کشور در زمینه کشاورزی قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها