سرقت عکس‌ دختران به دست شکارچی تلگرامی

پسر 21 ساله که با سرقت عکس‌های خصوصی دختران در تلگرام و پس‌از دستکاری، آن را منتشر می‌کرد در جیرفت بازداشت شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۰۷

به گزارش جام‌جم، اوایل آبان امسال دختری جوان با حضوردر پلیس فتای جیرفت ازمزاحم تلگرامی‌ای شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: فردی غریبه با هک کردن تلگرام من، عکس‌های خصوصی‌ام را به سرقت برده است. او با ارسال پیام‌های تلگرامی تهدید می‌کند تصاویر خصوصی‌ام را بزودی در گروه‌ها و کانال‌های این پیام‌رسان منتشر می‌کند و مرا به دردسر می‌اندازد .

وی افزود: حتی برای صحت گفته‌هایش تصویر سرقت‌شده از من را که دستکاری شده بود، برایم تلگرامی ارسال کرده است. آن مزاحم مدام تهدیدم می‌کند این تصاویر دستکاری شده را منتشر می‌کند و من را به دردسر می‌اندازد و آبرویم را می‌برد . ابتدا گفته‌های او را باور نکردم، اما مرد مزاحم چند روز پیش برخی از عکس‌های خصوصی ام را که دستکاری کرده بود، در کانال‌های تلگرامی منتشر کرد و مرا به دردسر انداخت.

با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات برای بازداشت این مزاحم تلگرامی ادامه داشت تا این‌که دختران جوان دیگری نیز با حضور در پلیس فتا از یک مزاحم تلگرامی شکایت کردند. در تحقیقات از این شاکیان معلوم شد آنها نیز در دام همان فردی گرفتار شده‌اند که پلیس در تعقیبش است.

با افزایش این شکایت‌ها روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد . جست‌وجوها در این باره ادامه داشت تا این‌که ماموران پلیس فتا ردپای پسری 21 ساله را در ارتباط با این شکایت‌ها به دست آوردند. او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دو روز پیش بازداشت شد .

متهم با انتقال به پلیس فتا اظهاراتی ضد و نقیض مطرح کرد اما زمانی که در مواجهه با مدارک محکمه پسند پلیسی قرار گرفت سکوت خود را شکست و به جرایمش اعتراف کرد.

متهم 21 ساله به افسر تحقیق گفت: با رصد در گروه و کانال‌های تلگرامی دختران جوان را شناسایی می‌کردم، مدتی بعد با هک کردن تلگرام آنها، عکس‌های خصوصی‌شان را سرقت و آنها را دستکاری می‌کردم. بعد با ارسال پیام‌های تلگرامی برایشان مزاحمت ایجاد می‌کردم.

وی افزود: زمانی که متوجه می‌شدم آنها به تهدیدهایم که ابتدا به قصد تفریح بود، توجهی نمی‌کنند، دست به انتقام‌گیری عجیبی از آنها می‌زدم. عکس‌های خصوصی سرقت شده از آنها را در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی منتشر می‌کردم و آبروی آنها را می‌بردم تا از این افراد انتقام بگیرم و قدرتم را به آنها نشان دهم. حتی در صدد بودم بعداز انتشار تصاویر خصوصی شاکیان به اخاذی از آنها نیز دست بزنم که هوشیاری پلیس فتا باعث شد بازداشت شوم و در اجرای نقشه‌هایم برای اخاذی ناکام بمانم.

سرهنگ ماشا‌ءالله ملایی، فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: عده‌ای بر این باورند که جرایم فضای مجازی محدود و کوچک است، اما در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی در فضای مجازی، این جرایم موجب پیامدهای ناگواری می‌شود که جان، مال و آبروی افراد را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: بنابراین از کاربران فضای مجازی می‌خواهیم تصاویر شخصی خود یا مطالب خصوصی و خانوادگی‌شان را در شبکه‌های مجازی که عضو هستند، قرارندهند تا مورد سوء‌استفاده افراد شیاد و اخاذ قرارنگیرند و در صورت مواجهه با این گونه مجرمان، حتما موضوع را به پلیس فتا خبردهند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها