مردی که بعد از قتل پدرزنش در افغانستان به طور غیرقانونی به ایران آمده بود، در مخفیگاهش دستگیر و تحویل پلیس اینترپل شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۶۷

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته یک تبعه افغان با حضور در اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری داماد جوان خانواده‌شان به اتهام قتل پدرش کمک خواست.

وی به افسر تحقیق گفت: دامادمان از چندی پیش با خواهرم دچار اختلاف شده بود. دامنه این اختلاف و درگیری به خانه پدری‌مان در ولایت کاپیسا درافغانستان نیز کشیده شد. سرانجام خواهرم قهر کرد و به خانه پدری‌ام آمد. دامادمان سعی نمی‌کرد به اختلاف و درگیری با خواهرم پایان دهد.

شاکی ادامه داد: او 21 خرداد امسال به خانه پدری‌ام آمد. هر چه خانواده‌ام با او حرف زدند که اخلاق و رفتارش را تغییر دهد، بی‌نتیجه بود. او آن روز سلاحی همراه داشت و می‌خواست به خواهرم شلیک کند که نتوانست. بعد با پدرم درگیر شد. در جریان این درگیری، دین‌محمد با قنداق سلاح ضربه‌هایی به سر پدرم زد و با زخمی کردن وی و تهدید کردن همسرش و بقیه اعضای خانواده فرار کرد. پدرمان را به بیمارستان منتقل کردیم که او به‌دلیل شدت جراحات فوت کرد. ولایت را جست‌وجو کردیم، اما ردی از او نبود.

وی گفت: چون دامادمان پیش از این نیز به‌طور غیرقانونی برای کار به ایران در رفت و آمد بود‌ احتمال دادم به تهران آمده باشد. چند هفته پیش برای یافتن او به تهران آمدم و پس از جست‌وجوی فراوان از طریق همشهری‌هایم توانستم ردی از او در خیابان فلسطین تهران به‌دست بیاورم. متوجه شدم نگهبان یک شرکت در همان محل است. حالا می‌خواهم برای دستگیری او کمکم کنید.

ماموران در جریان تحقیقات به استعلام از پلیس بین‌الملل پرداختند که معلوم شد گفته‌های شاکی صحت دارد و پرونده در ارتباط با قتل پدر وی در پلیس کابل تشکیل شده و پلیس افغانستان در جست‌وجوی داماد خانواده بوده که تاکنون موفق به یافتن او نشده است. ماموران با اطمینان از هویت عامل جنایت، موضوع را به قاضی محسن مدیرروستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران اطلاع دادند که با هماهنگی قضایی داماد جنایتکارتحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت و چند روز پیش در محل کارش در خیابان فلسطین تهران بازداشت شد.

متهم با انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بازجویی شد و با انکار قتل پدرزنش گفت: من هیچ درگیری‌ای با مقتول نداشتم. نمی‌دانم او چطور فوت شده است. دی ماه 93 همسر و فرزندم را غیرقانونی به ایران آوردم و مدتی در آنجا بودم و کار می‌کردم. اما برای اقامت در ایران و اجازه کار باید مجوز اقامت می‌گرفتم که نشد. چندی پیش با همسرم به اختلاف برخوردم.

وی افزود: همسرم با من درگیر شد و نزد خانواده‌اش بازگشت. من در زمان قتل پدرزنم در شهر کابل بودم تا روادید کار برای ایران را دریافت کنم، اما موفق نشدم. من به مقابل خانه او نرفتم و باعث مرگ وی نشدم. من چون با همسرم اختلاف داشتم خانواده‌اش برای انتقام‌گیری می‌خواهند قتل را به گردن من بیندازند.

با توجه به این‌که این جنایت در افغانستان رخ داده بود، قرار شد متهم به قتل از طریق پلیس بین‌الملل برای تحقیقات به کشور خودش بازگردانده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها