باباصفری لژیونر هندبال ایران در رومانی؛

با این تیم باید به جام جهانی رفت

هندبال ایران با داشتن بیش از 10بازیکن شاغل در لیگ‌های اروپایی یکی از بهترین دوران خود را سپری می‌کند. تیم ملی هندبال تا دو ماه دیگر باید در رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره جنوبی به میدان برود که آماده شدن بازیکنان این تیم در لیگ‌های اروپایی بخت تیم ملی را برای قهرمانی بیشتر می‌کند، هر چند کره‌ای‌های میزبان به اتفاق قطر چند‌ملیتی، رقبای سخت ایران برای کسب این عنوان هستند.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۵۸

فدراسیون هندبال بتازگی بورت ماچک را به عنوان سرمربی برگزید که وی به دلیل کار در تیم ملی، بازیکنان هندبال را بخوبی می‌شناسد.

محسن بابا صفری، لژیونر و دروازه‌بان تیم‌ ‌ملی هندبال درباره سرمربی خارجی تیم‌ ‌ملی، گفت: ماچک از مربیان نام آشنای تیم‌ ‌ملی هندبال ایران است که عملکرد خود را در آسیا نشان داده و می‌تواند با تیم‌ ‌ملی ایران به موفقیت برسد. او پیش از این هم با ملی‌پوشان ایرانی کار کرده است و روحیات و اخلاقیات تیم را می‌شناسد. از همه مهم‌تر ماچک شناخت خوبی از تیم‌های قطر و بحرین دارد، چون با این دو تیم کار کرده و سرمربیگری این دو تیم را بر عهده داشته است و از این جهت می‌تواند کمک خوبی برای تیم ایران باشد. در مرحله بالاتر قهرمانی آسیا ممکن است تیم ایران مقابل تیم‌های قطر و بحرین قرار بگیرد و این شناخت برای ایران بسیار خوب است.

بابا صفری با امیدواری از حضور ماچک و آمادگی ملی‌پوشان هندبال ادامه می‌دهد: ما با ماچک و این تیم جهانی می‌شویم. آرزوی هر مربی است که اکنون در کنار تیم ایران قرار بگیرد. تیم ایران در حال‌ حاضر بهترین بازیکنان را دارد و بهترین موقعیت برای جهانی شدن است. اکنون باید با ماچک به قهرمانی آسیا و کسب سهمیه جهانی متمرکز شویم و بعد اگر خواستیم می‌توانیم یک مربی تاپ دنیا را استخدام کنیم.

کاپیتان تیم‌ ‌ملی هندبال ایران با بیان این که از 29 آذر به اردوی تیم‌ ‌ملی ملحق می‌شود، می‌گوید: آن طور که گفته می‌شود اردوی تیم‌ ‌ملی از 24 آذر استارت می‌خورد. چند نفر از بازیکنان که در لیگ ترکیه و سوئیس هستند می‌توانند حاضر باشند، اما لژیونرهای حاضر در رومانی تا 28 آذر در حال‌ رقابت هستند و از بیست و نهم می‌توانند به تیم‌ ‌ملی ملحق شوند.

او در پاسخ به این که آیا در رقابت‌های اسلوونی حضور خواهند داشت یا خیر، می‌گوید‌: 100 درصد از روز نخست رقابت‌های اسلوونی در کنار تیم‌ ‌ملی هستیم.

بابا صفری درباره رقبای خود در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا، می‌گوید: تیم‌های ژاپن و عراق همگروه ما هستند. ژاپن تیم خوبی است و چندسال با هم کار کرده‌اند و البته سرعتی هستند. ما هم شناخت خوبی از این تیم داریم و باید از اکنون به فکر بازی سرعتی مقابل آنها باشیم. عراق هم سرمایه‌گذاری خوبی در هندبال کرده و بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته است. بازی‌های سختی مقابل رقیبان داریم، اما فکر می‌کنم 100 درصد به عنوان تیم نخست از گروه خودمان صعود خواهیم کرد.

لژیونر هندبال ایران و بازیکن تیم استوابخارست رومانی در مورد تیمش توضیح می‌دهد: تاکنون که 11 هفته‌ از رقابت‌های لیگ ناسیونال رومانی گذشته است، در صدر جدول هستیم. شرایط خوبی در این تیم دارم و این تیم را به گونه‌ای بسته‌اند که امسال بتوانیم روی سکو برویم. مسئولان استوا نیم نگاهی هم به کسب رتبه اول و کسب سهمیه قهرمانان اروپا دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها