فدرر بخت اول آخرین تور سال

مسابقات تور 1500 امتیازی لندن به عنوان آخرین تور تنیس دنیا روزهای آخر خود را سپری می‌کند.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۲۳

سالن بسیار زیبا و 17500 نفری O2 در شهر لندن بر اساس سنت چند سال اخیر، این روزها میزبان هشت تنیسور برتر دنیاست. هشت بازیکنی که بیشترین امتیاز را در طول سال کسب کرده‌اند با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در بخش دونفره این رقابت‌ها نیز هشت تیم برتر فصل با هم روبرو خواهند شد.

این آخرین مسترز هر سال میلادی است که در لندن برگزار می‌شود. مسابقاتی که از آغاز دهه هفتاد میلادی با عنوان مسترز گرندپری برگزار شد و هر سال به شهرهای مختلفی می‌رفت از توکیو تا پاریس، بارسلونا، بوستون، ملبورن، استکهلم و هیوستون؛ اما از سال 1977 تا پایان دهه 80، شهر نیویورک به مدت 13 سال میزبان بهترین تنیس‌بازان سال بود.

در دهه 90 این تورنمنت به قهرمانان تور ATP تغییر نام داد و به مدت ده سال در فرانکفورت و هانوفر آلمان برگزار شد و از سال 2009 میزبانی سری جدید تورنمنت برترین‌های سال به بریتانیا و شهر لندن محول شد. این نهمین سالی ا‌ست که فینال تور تنیس مردان در لندن انجام می‌شود و برگزاری این مسابقات تا سال 2020 در پایتخت انگلستان قطعی است.

رافائل نادال مرد شماره یک تنیس دنیا که دو گرنداسلم‌ از چهار گرنداسلم سال را با قهرمانی به پایان برده، بعد از شکست مقابل گوفین، از رقابت‌ها کنار کشید تا پابلو بوستا هموطن او رقابت‌ها را به جای او ادامه دهد. گوفین، دیمیتروف و دومنیک تیم حریفان نادال بودند. نادال قهرمانی در این تور را در کارنامه پربار افتخاراتش ندارد. مصدومیت و کناره‌گیری نادال جمع غایبان بزرگ این تور را به عدد چهار رساند چون نوواک جوکوویچ صرب، اندی ماری بریتانیایی و استانیسلاو واورینکای سوییسی به دلیل مصدومیت به این رقابت‌ها نیامده بودند.

در گروه دیگر راجر فدرر مرد شماره 2 تنیس دنیا قرار دارد که دو گرنداسلم امسال را با قهرمانی تمام کرد و با زو رف مرد شماره 3 تنیس دنیا، ساک و چیلیچ همگروه بود. فدرر پرافتخارترین مرد تنیس دنیا در این تور هم پرافتخارترین است و شش عنوان قهرمانی دارد و با شرایط جدید در آستانه هفتمین قهرمانی قرار گرفته است.

مسابقه حساس دیروز بین مردان شماره 2 و 3 دنیا (فدرر و زو رف) یکی از دیدنی‌ترین مسابقات این تور بود که با برد 3 بر 2 فدرر تمام شد و او به جمع چهار مرد نیمه‌نهایی صعود کرد.

مسابقات تور امسال یکشنبه‌شب هفته آینده با برگزاری بازی فینال خاتمه خواهد یافت. مسابقاتی که در مجموع انفرادی و دوبل هشت میلیون دلار جایزه دارد و فرد قهرمان می‌تواند علاوه بر 1500 امتیاز، یک میلیون و 875 هزار دلار را نیز به خانه ببرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها