تنوع خودروهای موجود در بازار به خاطر تنوع سلیقه مصرف‌کنندگان آنهاست. از خودروهای ارزانقیمت که معمولا افراد عادی جامعه مشتریان آنها هستند گرفته تا خودروهای خاص و گرانقیمت که افراد ثروتمند و غالبا مشهور از آنها استفاده می‌کنند و یکی از سرگرمی‌های این روزهای دنیای ما این است که بدانیم افراد مشهور و محبوب معمولا از چه خودروهایی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۹۳۹۶۳

در این مطلب به تعدادی از افراد سرشناس داخلی و خارجی و خودروهایی که آنها استفاده می‌کنند اشاره می‌کنیم. البته ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می‌رسد که اطلاعات به‌دست‌آمده طی زمان ممکن است شاهد تغییراتی شده باشد.

محمدرضا گلزار از زمانی که در گروه آریان فعالیت داشت یک پژو 206 داشت و پس از آن بود که تغییر ذائقه داد و یک دستگاه آئودی R8 وارد کرد که اولین نمونه از این خودرو در ایران بود و از آن در فیلم شیش و بش هم بازی گرفت. سپس یک فراری F430 سفید رنگ خرید. این هنرمند سوپراستار تجربه رانندگی با خودروهایی مثل بوگاتی ویرون و رولزرویس را نیز داشته و دوستداران اسکی نیز او را با رنجروور L322 در پیست دیزین نیز دیده‌اند.

امیرخان قلعه‌نویی هم به عنوان یکی از وزنه‌های فوتبال ایران، روزگاری مالک یک پژو آردی بود و با این خودرو سر تمرین حاضر می‌شد، اما پس از موفقیت‌های پی‌درپی و تبدیل شدن به یکی از موفق‌ترین مربی‌های لیگ برتر به برند جهانی مرسدس بنز علاقه‌مند شد. اولین تجربه‌های او هم مرسدس S کلاس، CLS و E بوده است. ژنرال فوتبال به مازراتی نیز علاقه‌مند است و گفته می‌شود برای فرزندش نیز یک مازراتی گرن توریسمو خریده است. امیرپاشای تبریزی‌ها همچون علی دایی به تویوتا نیز بی‌میل نبوده و از برند لوکس آن یعنی لکسوس مدل‌های RX و LX برای تردد در سطح شهر استفاده می‌کند.

یکی از چهره‌های صمیمی و به یادماندنی تلویزیون حسین پاکدل است که همه خاطرات شیرینی از اجراها و صدای گرم او داریم. چهره جوان‌تری که بعد از او در قاب جادویی خوش درخشید برادر کوچک‌ترش مهدی پاکدل است که اولین خودروی او یک پراید بوده. بعد از آن هم پژو 405 را امتحان می‌کند. بعد از معروف شدن و اجرای چند نقش در تئاتر و تلویزیون مالک یک BMW سری 5 می‌شود و مدتی بعد مازراتی کواتروپروته خریداری می‌کند که رنگ بسیار خاصی نیز دارد.

اولین خودروی شهریار دنیای فوتبال که با کوشش و زحمت فراوان به مراتب بالای مالی دست پیدا کرد یک رنو 5 سفید رنگ بود، اما بعد از بازی در بایرن مونیخ او به BMW سری 5 علاقه‌مند شد و بعد از آن سراغ یک مرسدس S350 رفت. در زمان مربیگری پرسپولیس با یک پورشه پانامرا S4 در تمرین‌ها حاضر می‌شد و هنگامی که از این پست کناره‌گیری کرد با مازراتی کواترو پروته مشکی رنگ در شهر تردد داشت. سواری گرفتن از تویوتا پرادوی چهار در، اما برای علی‌دایی خوش‌یمن نبود و او با این خودرو حوالی کاشان تصادف سختی کرد و بعد از آن سراغ لکسوس LX570 رفت. به طور کلی می‌توان استنباط کرد که تمایل او به خودروهای لوکس ژاپنی بیشتر از سایر برندهاست.

نوجوانی که روز 12 بهمن در فرودگاه مهرآباد و زمان ورود حضرت امام(ه) به ایران قاری قرآن بود، قبل از آن که به یک خواننده پاپ تبدیل شود یک پراید داشته و با آن کار می‌کرده است. بعد از آن یک پژو 405 به رنگ بژ خرید. پس از آن و همزمان با معروف شدن و عرضه‌ آلبوم‌های موفق موسیقی، مالک یک دستگاه سوناتا LF می‌شود و آن طور که گفته می‌شود در حال حاضر از یک تویوتا کمری برای تردد استفاده می‌کند.

علی خان کریمی آن گونه که در مصاحبه‌های تلویزیونی خود عنوان کرده اولین خودرویی را که با پول خودش خریده یک پیکان استیشن گوجه‌ای رنگ بوده که آن را برای حمایت از آسایشگاه معلولان به حراج گذاشته و به قیمت 508 میلیون تومان به فروش رسانده است.

با این حال اگر در ادامه به مجموعه خودروهایی که زیر پای این بازیکن برجسته بوده سری بزنیم متوجه می‌شویم وی یکی از عشاق برند BMW به شمار می‌رود. او هنگامی که در تیم‌های استیل‌آذین و پرسپولیس بازی می‌کرد با BMW سری 3 سر تمرین حاضر شد و در حال حاضر از BMW سری 7 استفاده می‌کند.

محمدرضا نجفی‌ شاهکوهی - روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها