کمپانی چینی وان پلاس بالاخره شایعات مربوط به گوشی «وان پلاس 5 تی» (OnePlus 5T) را تأیید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۳۵
مشاهده «وان پلاس 5 تی» در GFXBench + (عکس و مشخصات)

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، پیش از این در پستی که در وبلاگ رسمی شرکت، در مورد حفظ جک 3.5 میلی متری هدفون منتشر شده بود، به طور ضمنی وجود این مدل جدید تأیید شده بود. تأییدیه دیگر وجود این گوشی در وب سایت Weibo مشاهده شده بود. اما بالاخره در روز پنجشنبه، بنیان‌گذار وان پلاس، آقای پیت لائو (Pete Lau)، با انتشار پستی تأیید نمود که گوشی مشاهده شده، «وان پلاس 5 تی» بوده است.

حال که خیال همگان از ساخته شدن «وان پلاس 5 تی» راحت شده (!)، وب سایت بنچمارک GFXBench نتایج تست‌های انجام شده بر روی این مدل جدید را منتشر نموده و به برخی جزئیات سخت افزاری آن نیز اشاره کرده است. امروز، OnePlus 5T بر روی GFXBench دیده شده است و سایت معیار سنجش برخی جزئیات مشخصات گوشی آینده را نشان می دهد. البته در حال حاضر این نتیجه در فهرست رسمی موجود در سایت GFXBench وجود ندارد، و مشخص نیست که آیا پس از انتشار از سایت حذف شده یا به نوع دیگری درز پیدا کرده است (البته طبق معمول احتمال جعلی بودن آن هم وجود دارد!).

«وان پلاس 5 تی» مورد آزمایش در GFXBench از سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا استفاده می‌کرده و نه اندروید 8.0، و همین مسئله اولین نکته ناامید کننده برای طرفداران وان پلاس خواهد بود. البته استفاده نکردن «وان پلاس 5 تی» از آخرین نسخه اندروید به صورت پیش فرض، چندان هم جای تعجب ندارد، زیرا پیش از این و در مورد «وان پلاس 3 تی» هم شاهد چنین اتفاقی بوده‌ایم.

در زمینه مشخصات سخت افزاری باید گفت «وان پلاس 5 تی» از یک صفحه نمایش 6.01 اینچی با وضوح 2160 در 1080 پیکسل استفاده کرده و همانند اکثر پرچمدارهای کنونی بازار نسبت تصویری 18:9 دارد. چیپ پردازشی به کار گرفته شده در این محصول، همانند مدل اصلی وان پلاس 5، از نوع اسنپدراگون 835 بوده و پردازنده گرافیکی آن نیز آدرنو 540 است. دو مدل از این گوشی هوشمند قرار است راهی بازار بازار شود که یکی از آن‌ها مجهز به 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بوده و مدل دوم هم از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار خواهد بود. در لیست GFXBench به یک دوربین 16 مگاپیکسلی اشاره شده است، اما می‌دانیم که این گوشی هوشمند از دوربینی با لنز دوگانه بهره‌مند خواهد بود. دوربین سلفی «وان پلاس 5 تی» هم نسبت به مدل اصلی پیشرفت داشته و از 16 مگاپیکسل به 20 مگاپیکسل ارتقاء یافته است.

هنوز هیچ اطلاعاتی راجع به باتری این مدل جدید منتشر نشده، البته اگر منتظر اضافه شدن قابلیت شارژ بی‌سیم به پرچمدار وان پلاس هستید، فعلاً باید منتظر بمانید زیرا آقای لائو در صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرده که به این زودی‌ها شاهد این اتفاق نخواهیم بود. به گفته وی، تا زمانی که تکنولوژی Dash Charge وجود دارد، دلیلی برای رفتن به سراغ شارژ بی‌سیم وجود ندارد. به اعتقاد آقای لائو، اضافه شدن قابلیت شارژ بی‌سیم باعث افزایش ضخامت گوشی می‌شود و این چیزی نیست که وان پلاس به دنبالش باشد.

هنوز هیچ تاریخ عرضه دقیقی برای «وان پلاس 5 تی» اعلام نشده، اما منابع خبری پیش بینی کرده‌اند که این گوشی در تاریخ 16 نوامبر (25 آبان) راهی بازار خواهد شد. این تاریخ چندان هم دور از انتظار نبوده و احتمال اینکه وان پلاس گوشی جدید خود را تا پایان ماه جاری میلادی روانه بازار کند، بسیار زیاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها