کد خبر: ۱۰۸۹۹۴۳

آنتونی هاپکینز، بازیگر کلاسیک سینما، تلویزیون و تئاتر، در یک همکاری تازه با قاب کوچک، لباس شاه لیر را به تن می‌کند. بی‌بی‌سی با مشارکت آمازون، قصد تولید نسخه تازه‌ای از نمایش کلاسیک شاه لیر ویلیام شکسپیر را دارد. منابع خبری در انگلستان که این خبر را منتشر کرده‌اند، نگفته‌اند شاه لیر تازه تلویزیون به صورت مجموعه ساخته می‌شود یا یک فیلم سینمایی تلویزیونی. تا اینجا مشخص شده که ریچارد آیر برای کارگردانی این درام تاریخی انتخاب شده است، اما تامپسن دیگر بازیگر سرشناس انگلیسی، نقش مقابل هاپکینز را در جلوی دوربین شاه لیر بازی خواهد کرد. به نوشته ورایتی، کلید فیلمبرداری شاه لیر تا چند هفته دیگر زده می‌شود. این در حالی است که بحث تولید نسخه تازه این شاهکار شکسپیر، از مدت‌ها قبل و به صورت خصوصی در بی‌بی‌سی ادامه داشته است. نکته جالب در رابطه با این نسخه، حال و هوای امروزی آن است. نزدیکان بی‌بی‌سی به رسانه‌های گروهی گفته‌اند، شاه لیر تازه، در فضای معاصر رخ می‌دهد. این یک عقب‌نشینی واضح از حال و هوای کارهای شکسپیری است و انتظار می‌رود با واکنش دوستداران این نمایشنامه نویس کلاسیک همراه شود.

در این نسخه، هاپکینز در نقش حاکم پیری ظاهر می‌شود که پس از ترک سلطنت و در مواجهه با سه دختر خود، به شناخت تازه‌ای از روحیات متفاوت آدم‌ها می‌رسد، اما تامپسن هم گونریل، بزرگ‌ترین دختر اوست. امیلی واتسن و جیم برادبنت هم از دیگر بازیگران شاه لیر هستند. منتقدان هنری می‌گویند اگر شاه لیر به صورت مجموعه‌ای تلویزیونی تهیه شود، احتمالا یک سریال چهار یا پنج قسمتی خواهد بود. در هر صورت، شاه لیر مشترک بی‌بی‌سی و آمازون برای پخش در اواسط تابستان سال آینده میلادی آماده خواهد شد. تهیه‌کنندگان کار اعتقاد دارند، دید هنری ریچارد آیر باعث خلق یک اثر تماشایی و جذاب خواهد شد. این فیلمساز قبل از این برای تامبلدون جایزه بهترین کارگردانی مراسم بفتا را گرفته است.

در عین حال، اولین بار نیست که هاپکینز جلوی دوربین در نقش یک کاراکتر سرشناس تاریخی ایفای نقش می‌کند. او که سال قبل نقش آلفرد هیچکاک را در درام شرح‌حال‌گونه هیچ بازی کرد، در رابطه با کاراکتر تازه‌اش می‌گوید: هر انگلیسی را که ببینید، دوستدار و طرفدار نوشته‌های شکسپیر است. برای هر بازیگری ظاهر شدن در یکی از نقش‌های نمایشنامه‌های این نویسنده نامدار یک افتخار بزرگ است. قبل از این، بارها نقش‌های شکسپیری را روی صحنه تئاتر بازی کرده‌ام. کاراکتر شاه لیر هم پیش از این، توسط بازیگران بزرگی بازی شده است. من شاه لیر خودم را جلوی دوربین خلق خواهم کرد. بازی‌ام در این نقش، حاصل سال‌ها تلاش برای خلق کاراکترهای مختلف و متنوع در صحنه تئاتر و جلوی دوربین خواهد بود. منتقدان هنری هم اظهار امیدواری می‌کنند بازی این هنرمند 79 ساله در نقش شاه لیر، مثل بازی اش در نقش کاراکتر دکتر هانیبال آدمخوار در «سکوت بره‌ها» به صورت یکی از هنرنمایی‌های جاودانه او درآید.

مهبد آستانی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها