زمینه های گسترش همکاری اقتصادی تهران - مسقط بررسی شد

"پرویز فتاح" وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی به کشور عمان سفر کرده است در دیدار با شماری از مسوولان این کشور ، راههای گسترش همکاریهای دو جانبه ایران و عمان را بررسی کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۳

وزیر نیرو در دیدار با "هیثم بن طارق آل سعید" وزیر میراث فرهنگی عمان پیام شفاهی "محمود احمدینژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران به سلطان قابوس پادشاه عمان مبنی بر اراده قاطع دولت ایران در جهت تعمیق و توسعه روابط دوستانه بین دو کشور را به وی ابلاغ کرد.
به گزارش روز سهشنبه سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط، وزیر نیرو همچنین در دیدار با "خمیس بن مبارک العلوی" وزیر مسکن، آب و برق، "عبدالعزیز بن محمد الرواس" مشاور فرهنگی سلطان قابوس و "شیخ عبدالله بن سالم بن عامر الرواس" وزیر شهرداریهای منطقهای، محیط زیست و منابع آب عمان دیدار و گفت و گو کرد.
فتاح در این دیدارها توانمندیهای فنی، مهندسی و علمی ایران را برای کمک به کشور عمان برای مطالعه، طراحی و اجرای طرحهای مختلف در زمینه سدسازی، نیروگاه، شبکههای آبیاری و راهسازی تشریح کرد.
در این گزارش آمده است: وزیر نیرو در کنفرانس بینالمللی سیلابهای شهری که نمایندگان کشورهای مختلفی از جمله اردن، عمان، بنگلادش، امارات عربی متحده و جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند، شرکت کرد.
وزیر نیرو و هیات همراه او در این سفر از برخی تاسیسات آبی از جمله ایستگاه آب شیرین "کن الغبره "در مسقط، سد المعیدین، قنات عمان و شهر تاریخی نزوی و قلعه تاریخی این شهر دیدار کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها