با این ترکیبات غذاهایتان را به ابرغذا تبدیل کنید

مصرف وعده‌های غذایی سالم نقش مهمی درتامین سلامت ما دارند. اما داشتن رژیم غذای سالم، آسان‌تر از چیزی است که تصور کنیم. استفاده از این ترکیبات در غذاهای مختلف، ارزش غذایی آنها را بسیار افزایش داده و وعده غذایی شما را به یک ابرغذا تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۹۱

دانه چیا

دانه چیا از خانواده نعناع یکی از سالمترین ترکیباتی است که میتوانید از آن در غذاها استفاده کنید. این دانههای ریز منبع خوبی از اسید چرب امگا3 ALA است که بدن آن را تبدیل به DHA و EPA و امگا9 میکند. یک اونس چیا (دو قاشق چایخوری) شامل 11 گرم فیبر، چهار گرم پروتئین سیرکننده و چربی سوز، 18 درصد کلسیم و 30 درصد منگنز و منیزیم مورد نیاز روزانه و چند ماده مغذی دیگر ازجمله ویتامین B 1 و روی است.

پاپریکا

پاپریکا منبع خوبی از کاروتنوئیدهای دوست پوست مانند بتاکاروتن و ویتامین A است. لوتئین و زیگزانتین پاپریکا خطر ابتلا به آب مروارید و تباهی لکه زرد را کاهش میدهد، ویتامین C آن به تقویت سیستم ایمنی کمک میکند و میتواند از ابتلا به سرطان پیشگیری کند. این ادویه همچنین حاوی بیوفلاونوئیدهایی است که به تقویت دیوارهای مویرگی کمک و از پارگی مویرگها و ایجاد وریدهای عنکبوتی جلوگیری میکنند. محتوای کپسایسین پاپریکا با شل کردن رگهای خونی فشار خون را کاهش میدهد و با افزایش متابولیسم کاهش وزن را به دنبال دارد.

عدس

مزایای سلامت پنهان در دانههای عدس میتواند سوپ، سالاد یا هر غذای دیگری را به یک ابرغذا تبدیل کند. بیوتین و ال ـ آرژینین عدس، آن را به مادهای مفید برای قند، کلسترول خون و فشار خون تبدیل میکند. همچنین پروتئینها و فیبر محلول در عدس با تولید انرژی زیاد شما را مدت زیادی سیر نگه میدارد. عدس غنی از ویتامینها و مواد معدنی مانند آهن، منگنز، تیامین، فسفر، فولات، پتاسیم، ویتامین B6 ، مس و روی نیز است.

زردچوبه

التهاب را میتوان به نوعی عامل ایجادکننده بیماریها و مشکلات سلامت مختلف از جمله آرتروز، مشکلات قلبی، دیابت نوع 2 و آسم دانست. ادویه طلایی زردچوبه یک ضدالتهاب طبیعی است و کورکومین، ماده فعال طبیعی موجود در آن، آنزیمهایی را که باعث التهاب میشوند، مهار میکند. مزایای فوقالعاده کورکومین برای سلامت به مبارزه با التهاب محدود نمیشود. شواهد نشان میدهد کورکومین رشد برخی تومورها را نیز متوقف میکند.

منبع: healthiertalk.com

مترجم: یاسمین مشرف

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها