معاون برنامه ‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اعلام کرد: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین طرح سرمایه گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی فارس با سرمایه گذاری 34 میلیاردتومانی سرمایه گذار سوئیسی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۳۱۱

مهران خاکساری در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح تولید کربنات کلسیم از ضایعات معادن سنگ و سنگبری‌ها با مشارکت بیش از 95 درصدی سرمایه‌گذاری سوئیسی در شهرک صنعتی سنگ حنای نی ریز اجرا خواهد شد.

وی میزان کل سرمایه‌گذاری این طرح را حدود 34میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان حدود3میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و 20میلیارد تومان نیز سرمایه گذاری ریالی است. خاکساری افزود: با بهره برداری از این طرح ظرفیت تولید 60هزارتن کربنات کلسیم که به عنوان ماده اولیه در کارخانه تولید کاغذ و سایر صنایع دیگر استفاده می‌شود فراهم خواهد شد. معاون برنامه ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی در این طرح از مجهز ترین فناوری‌های روز دنیا در زمینه استحصال کربنات کلسیم از ضایعات سنگ استفاده خواهد کردگفت: فاز اول این طرح امسال به بهره برداری خواهد رسید. خاکساری میزان اشتغال مستقیم در این طرح را حدود 80 نفر اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این طرح برای تعداد زیادی از مردم منطقه نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد. وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل شهرستان نی ریز دربخش سنگ و معادن سنگ گفت :با توجه به اینکه در فرآیند بهره برداری از معادن و نیز فرآوری سنگ بخشی از مواد معدنی به ضایعاتی تبدیل می‌شود که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد با راه اندازی این طرح ،این ضایعات به مواد با ارزش افزوده بالا تبدیل می‌شود. خاکساری در ادامه با بیان اینکه 12 هکتار زمین در شهرک صنعتی تنگ حنا به این سرمایه‌گذار اعطا شده و قرارداد آن نیز با سرمایه گذار منعقد شده است گفت : برای حمایت بیشتر از این سرمایه گذار 10 درصد تخفیف اولیه در واگذاری زمین اعمال شده و در صورت بهره برداری طی برنامه زمان بندی نیز 10 درصد تخفیف دیگر اعطا خواهد شد.

نی ریز در 213 کیلومتری شرق شیراز واقع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها