کارنامه شاگردان بهنام‌فر در رقابت‌های جهانی

درخشش پسران کاراته با 3 مدال

بعد از قهرمانی در آسیا این روزها در تنریف اسپانیا میزبان رقابت‌های جهانی رده‌های سنی، تیم جوانان ایران با سه مدال طلا، نقره و برنز به کار خود در رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان پایان داد.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۴۱

پسران ایران در رده جوانان با پنج کاراته‌کا،‌ پای در آوردگاه جهانی گذاشتند که کسب سه مدال از تیم پنج نفره را باید کارنامه‌ای موفق برای این تیم برشمرد. اگر تیم جوانان بعد از قهرمانی آسیا در این رقابت‌ها نیز خوش درخشید باید به یک نکته اساسی و مهم اشاره کرد. مهران بهنام‌فر که سال 2012 در تیم ملی بزرگسالان توانایی خود را در بخش مربیگری همانند دوران قهرمانی به نمایش گذاشته بود، یک بار دیگر ثابت کرد،مربی باهوش و توانمندی است. او میل به پیروزی و رسیدن به قهرمانی را بخوبی به شاگردان جوان خود منتقل کرد.

بهنام‌فر با اشاره به این که به کسب مدال توسط شاگردانش اطمینان داشت، گفت آنها در اردوها، شرایط سخت تمرینی را تجربه کرده بودند. وی ادامه داد: هر پنج نماینده تیم جوانان مستحق حضور در دیدار نهایی بودند. این تیم از هر لحاظ آماده بود و آنها هم که بازنده تاتامی را ترک کردند، هر آنچه در توان داشتند، به کار گرفتند و واقعا جنگیدند.

در میان شاگردان بهنام‌فر، کاراته کای ارومیه‌ای تیم ملی جوانان با غلبه بر رقیب مراکشی خود موفق شد، مدال طلای ایران را در دهمین دوره رقابت‌های جهانی به نام خود ثبت کند. باربد صداقت در فینال وزن 76- کیلوگرم برابر نبیل چلبی از مراکش به میدان رفت و با پیروزی در این مبارزه به نشان طلای جهان دست پیدا کرد. صداقت گفت: قبل از فینال به خودم گفتم، فقط با طلا آرام می‌گیرم و همین‌گونه هم شد. حریفان سرسختی در این مسابقات داشتم. رقیب روسی رنکینگ چهار و حریف مصری رنکنیگ پنج جهان بود، اما من با مبارزات بهتر و برتر مقابل آنها ثابت کردم قرار گرفتن در رنکینگ سه جهان اتفاقی نیست.

مجید نیکوهمت، دارنده نقره این رقابت‌ها که تا رسیدن به فینال حریفانش را با پیکارهای خوب مغلوب کرده بود، گفت: سطح فنی مسابقات بسیار بالا بود و من قرعه سختی داشتم. هدفم در پیکار پایانی طلا بود و برای کسب این نشان مقابل ریکیتوشیمادای ژاپنی قرار گرفتم، اما با وجود تلاشم نتوانستم بر حریف غلبه کنم.

قاسم خوبرو دیگر نماینده ایران در دیدار رده‌بندی مقابل حریف فرانسوی یک مبارزه برتر و زیبا را به نمایش گذاشت و با پیروزی 9 بر یک، نشان برنز جهان را به گردن انداخت. او بعد از این مبارزه گفت: در چهار مبارزه برابر اسلوونی، مراکش، عربستان و شیلی به خوبی رقبای خودم را شکست دادم، اما در نیمه نهایی برابر نماینده آذربایجان با یک امتیاز بازنده شدم. با این حال تمام سعی ام را برای آخرین بخت مدال‌آوری انجام دادم و برنز گرفتم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها