خداحافظی با بازنشسته‌های ورزش، پایان کار بازنشسته‌ها در فدراسیون‌های ورزشی و عباراتی دیگر از این دست را بارها طی ماه‌ها و هفته‌ها شنیده ایم، اما همچنان شاهد حضور بازنشسته‌ها در برخی فدراسیون‌های ورزشی هستیم.
کد خبر: ۱۰۸۷۰۸۸

یکی از نکات جالب‌توجه در روزهای گذشته نیز نام نویسی وحید مرادی در مجمع انتخاباتی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بود، در حالی که وی به دلیل بازنشسته بودن از فدراسیون قایقرانی کنار گذاشته شده بود. با این حال هنوز مشخص نیست وزارت ورزش و جوانان برای بازنشسته‌ها در ورزش چه برنامه‌ای دارد و چرا رفتار دوگانه را در قبال این افراد در پیش گرفته است. به طور مثال محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال چندی پیش 16 نفر از بازنشسته‌های فدراسیون بسکتبال را کنار گذاشت در صورتی که خودش به عنوان رئیس این فدراسیون با 77 سال سن، جزو بازنشسته‌های ورزش به شمار می‌آید، اما کماکان بر صندلی ریاست فدراسیون بسکتبال تکیه داده است.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان چند ماه پیش که رای اعتماد را از مجلس گرفت درباره قحط الرجال و گعده 60 تا صد نفره ورزش که ریزش دارد اما رویش ندارد، گفته بود به فکر جوان سازی ناوگان مدیریت ورزش کشور است، اما با گذشت سه ماه از این حرف اقدام عملی خاصی بجز در چند مورد مدیران استان‌ها صورت نگرفته است. حتی قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌های ورزش نیز توسط وی به کندی پیش می‌رود. قانونی که دوباره حسن روحانی، رئیس‌جمهور برای اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرده است.

در نامه رئیس‌جمهور آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست قانون استفساریه تبصره (1) ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ دوم مهر ماه یکهزار و سیصد و نود شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 19/7/1396 به تائید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 187/62266 مورخ 25/7/1396 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

با این نامه، باز برای جامعه ورزش این پرسش وجود دارد به دنبال پیگیری‌های رئیس‌جمهور چرا وزارت ورزش و جوانان در اجرای این قانون تعلل می‌کند؟

سه ماه پیش مسعود سلطانی‌فر در تبریز از تغییر هشت تا ده سال سن مدیران ورزشی خبر داد و بصراحت گفت مدیرانی جوان با سن زیر40 را منصوب کرده است.

محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان نیز در هفته تربیت بدنی و در گفت‌وگو با سایت این وزارتخانه در پاسخ به پرسشی مبنی بر بهترین دوران مدیریت چه سنی است، به 55 تا 65 سال اشاره کرده بود.

جوان‌سازی مدیریت در فدراسیون‌های ورزشی سبب تحرک بیشتر اجتماعی در بخش‌های مختلف ورزش می‌شود، در حالی که به نظر می‌رسد عده‌ای از روسای فدراسیون‌های پا به سن گذاشته و بازنشسته انگیزه، دانش و کارایی لازم به منظور ریل‌گذاری برای توسعه فدراسیون‌های خود را ندارند. اگرچه جوان‌سازی مدیریت ورزش با بهره‌مندی از تجارب برخی پیشکسوتان و مدیران آگاه به علم و هنر مدیریت توصیه می‌شود.

محمد رضاپور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها