حسن برزیده، کارگردان سینما و تلویزیون با انتقاد از هزینه‌های بالای برگزاری جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: مسئولان موظف به شفاف‌سازی هستند و اگر شفاف‌سازی صورت نگیرد، مطمئنا در دوره‌های بعدی جشنواره نیز ریخت و پاش‌های اضافه و اسراف بودجه فرهنگی کشور ادامه خواهد داشت. مسئولان باید ما را از دلایل هزینه‌های صورت گرفته آگاه و توجیه کنند.
کد خبر: ۱۰۸۵۹۴۰

حسن برزیده، کارگردان سینما در گفت‌وگو با سینماپرس توضیح داد: بالا‌رفتن ناگهانی هزینه‌های صورت گرفته در جشنواره فیلم فجر اتفاقی بد و توجیه ناپذیر است. باید کاملا مشخص شود چرا هزینه‌ها‌ یکباره بالا رفته، زیرا کیفیت برگزاری جشنواره مثل سال‌های گذشته بوده و نمی‌توان توجیه چندانی برای بالا رفتن هزینه‌ها پیدا کرد.

برزیده خاطرنشان کرد: البته سال گذشته تا جایی که اطلاع دارم، تعداد مهمانان خارجی بیش از سال‌های گذشته بوده، ولی همیشه باید دعوت از مهمانان خارجی در حد معقولی باشد. مطمئنا باید مهمانداری خوبی صورت بگیرد و ما نباید شرایطمان را با جشنواره‌های جهانی دیگر مقایسه کنیم. ما کشوری هستیم که می‌خواهیم با گردشگری به مهمانان خارجی‌مان بفهمانیم که کشوری زیبا و امن داریم. مطمئنا افرادی که به جشنواره فیلم فجر می‌آیند، افرادی‌اند که در فرهنگ شکل گرفته کشورشان تاثیرگذار هستند و ما می‌توانیم با سرمایه‌گذاری روی این افراد چهره خوبی از کشورمان را به جهان ارائه کنیم، اما در همه این اتفاقات باید صرفه‌جویی شود و مسئولان با کمترین هزینه به بهترین نتیجه برسند.

کارگردان فیلم «دکل» افزود: مطمئنا هر مهمانی که وارد جشنواره فیلم فجر می‌شود، باید پذیرایی آبرومندانه‌ای از او بشود، اما این پذیرایی‌ها نمی‌تواند بهانه‌ای برای هزینه‌های گزاف باشد. مسئولان نباید از جایگاهی که دارند به عنوان رانت استفاده کنند و تا زمانی که درباره هزینه‌های صورت گرفته شفاف‌سازی انجام نشود، شک و شبهه‌هایی که درباره بودجه صرف شده به وجود می‌آید، طبیعی است. به اعتقاد من شفاف‌سازی نه‌تنها به نفع مردم و هنرمندان است بلکه بیشتر از هر کس مسئولان جشنواره از این اتفاق بهره می‌برند و این بیشتر به نفع آنهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها