رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مراحل مقدماتی راه ‎ اندازی مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی گیاهان دارویی در این واحد دانشگاهی در حال انجام است.
کد خبر: ۱۰۸۵۷۷۷

‌به گزارش ایسنا- دکتر امین ‎ رضا کمالیان در بازدید از طرح‌های کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش بیان کرد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانشگاه کارآفرین پیش می‌رود و امروز دانشگاه فقط در مسیر آموزش حرکت نمی‌کند و اولویت برنامه‌ ریزی‌های دانشگاه بر مبنای پژوهش و تجاری‌سازی علم و دانش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خودش را در بدترین شرایط یعنی در شرایط بحرانی که جنگ به این کشور تحمیل شده بود، با حمایت امام خمینی (ره) و پیشنهاد مرحوم آیت الله‌هاشمی رفسنجانی فعالیتش را آغاز کرد و در این مدت همواره مورد حمایت مقام معظم رهبری بوده است.

این مسئول دانشگاهی عنوان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه در مسیر به تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین قرار دارد زیر بناهایی را نیز باید آماده کند. یکی از این زیر بناها که در رابطه با موضوع مورد بحث امروز ما قرار دارد مرکز مطالعاتی و تحقیقات کشاورزی گیاهان دارویی در واحد خاش است که مجوزهای لازم در این خصوص صادر شده و امیدواریم که این مرکز بتواند در این شهرستان فعالیت خود را گسترش داده و ادامه دهد.

کمالیان تأکید کرد: طرح‌های انتخاب شده برای فعالیت‌‌های پژوهشی این زمین‌های کشاورزی باید به گونه‌ای باشد که اجرای آن منتج به امنیت و توسعه پایدار در این منطقه بوده و تعالی و پیشرفت شهروندان و بویژه فرزندان این منطقه را در پی داشته باشد، زیرا با بررسی عمر پر فراز و نشیب این دانشگاه متوجه می‌شویم که عملکرد دانشگاه آزاد توسعه و گسترش آموزش عالی در اقصی نقاط این کشور است که در کنار آن امنیت اجتماعی، اقتصادی و نظامی هم به همان نسبت گسترش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد استان، فرماندار خاش، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان و هیات رئیسه واحد خاش از زمین‌های کشاورزی این واحد دانشگاهی در دشت کلکلی بازدید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها