کشته شدن 54 نظامی مصر طی درگیری‌ با تروریست‌ها

منابع مصری از کشته شدن 54 نظامی مصری طی درگیری‌های مسلحانه در استان الجیزه خبر می‌دهند. به گزارش رویترز، منابع مصری می‌گویند نیروهای پلیس مصر پس از دریافت اطلاعاتی درباره پنهان شدن تعدادی از تروریست‌ها در منطقه صحرایی «الواحات» در استان الجیزه برای بازداشت آنها به منطقه مذکور رفته بودند. نیروهای پلیس برای محاصره تروریست‌ها از هلی‌کوپتر استفاده کردند. نیروهای امنیتی مصر نیز در این منطقه به حالت آماده‌باش درآمدند، اما در پی وقوع درگیری‌های شدید میان دو طرف، 54 نظامی مصری کشته شدند.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۸۷

به گفته منابع مصری، این تروریست‌ها قبلا در عملیات‌های تروریستی شرکت کرده و از خطرناک‌ترین تروریست‌ها بودند و سلاح‌های سنگین و آرپی‌جی در اختیار داشتند. نیروهای مصری از مدت‌ها پیش حملاتی را علیه تندروها بویژه در استان سینای شمالی آغاز کرده‌اند. درگیری‌های روز گذشته در شرایطی صورت می‌گیرد که همزمان قرار بود دادگاه‌های مصر بیش از 200 نفر از طرفداران گروه «انصار بیت‌المقدس» را محاکمه کنند. این گروه که مقر اصلی آن در شبه‌جزیره سیناست سال‌ها پیش با ابوبکر البغدادی رهبر داعش بیعت کرده بود. دولت مصر چندسالی است که با گروه‌های شبه‌نظامی طرفدار داعش در صحرای سینا درگیر است. این دومین کشتار عجیب نیروهای نظامی مصری است که توسط شبه‌نظامیان صورت می‌گیرد.

گفته می‌شود در بین این نظامیان یک افسر بلندپایه نیز وجود دارد. همه اینها درحالی است که عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر قصد دارد عازم فرانسه شود. روزنامه مصری الاهرام دراین باره نوشت: رئیسان جمهوری مصر و فرانسه قرار است در چارچوب تقویت روابط دوجانبه و بهبود مناسبات آینده با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند. سفر السیسی به فرانسه چهار روزه خواهد بود. کشتار نظامیان مصری یک بار دیگر نشان می‌دهد دولت عبدالفتاح السیسی در مبارزه با تروریسم موفق نبوده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها