رئیس اداره بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو، دلیل عرضه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق با قیمت‌های پایین را کاستن از کیفیت و هزینه نکردن در بحث آزمایش‌های کنترل کیفیت عنوان کرد و هشدار داد: ‌افراد متقلب و قاچاقچی به ضرب‌المثل عقل آدمی در چشمش است، اعتقاد و باور قلبی دارند. لذا از این حربه برای کم‌فروشی در خلوص ماده موثر فرآورده‌ها استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۶۳

‌به گزارش‌ جام‌جم، مصطفی اسماعیلی ‌ افزود: سودجویان‌ هزینه آزمایشگاه‌های کنترل کیفی ـ که حدود 50 درصد هزینه تولید را شامل می‌شود‌ـ نادیده می‌گیرند تا یک نمونه با ظاهر شیک و بی‌محتوا و کیفیت را در قالب محصول درجه یک به مصرف‌کننده تحمیل کنند.

وی بیان کرد: یک کالای ظاهر فریب اگر خالی باشد،‌ به مراتب بهتر از کالای شیک با محتوای دارای مواد تقلبی و قاچاق است. در نمونه اول فقط بحث ضرر مالی در میان است، اما در مورد دوم خریداران علاوه بر زیان مالی با انواع و اقسام عوارض جسمی نیز دست به گریبان می‌ شوند.

رئیس اداره بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: فرآورده‌های اصیل، پروسه تولیدی و وارداتی ضابطه مند و به تائید مراجع قانونی رسیده را طی می‌کنند؛ ضمن آن که فرایند توزیع آنها تا رسیدن به دست مصرف‌کننده با نظارت‌های سختگیری‌ موشکافانه سلامت مدار همراه است.

رئیس اداره بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو ادامه داد: دست‌اندرکاران عرضه محصولات تقلبی و قاچاق برای ایجاد سود هر چه تمام‌تر، از هر آنچه به کیفیت و ماده موثره مربوط است،‌ می‌کاهند و توان خود را در تهیه بسته‌بندی شیک و ظاهرپسند خرج می‌کنند.

اسماعیلی با بیان این که بارها و بارها مشاهد شده است که برای قوام یافتن رژهای لب به آنها سرب اضافه کرده‌اند، بیان کرد: این سرب‌ها هنگام تماس با غذا خورده می‌شود و مشکلات فراوانی برای خانم‌ها بویژه خانم‌های باردار و جنین آنها ایجاد می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها