دوست داشتم طلسم گلزنی‌ام شکسته شود

جهانبخش: کار سختی در جام‌جهانی داریم

علیرضا جهانبخش یکی از زیباترین گل‌های هفته لیگ هلند را به ثمر رساند. او با حرکتی نمایشی و با شوتی سرکش دروازه خرونیخن را باز کرد تا دوباره نام خود را سر زبان‌ها بیندازد. گلزنی دوباره علیرضا بهانه‌ای بود برای گفت‌وگو با او. این بازیکن همچنین به سوالات ما درباره جام جهانی روسیه و همین طور وضعیت تیم ملی پاسخ داد. جهانبخش معتقد است تیم ملی باید بازی‌هایی مثل دیدار با روسیه داشته باشد تا برای جام جهانی آماده شود.
کد خبر: ۱۰۸۴۲۳۵

علیرضا، عجب گل زیبایی در لیگ هلند مقابل خرونیخن زدی. فکر می‌کنیم براحتی بهترین گل هفته شود...

نمی‌دانم، ولی در آن صحنه خیلی خوب توپ روی پایم جفت و جور شد.

اصلا متخصص زدن گل‌های زیبا شده‌ای.

(خنده) یک‌وقت‌هایی همه چیز مهیا می‌شود و توپ روی پای آدم خوب می‌نشیند. در آن صحنه هم فقط قصدم این بود که بدون مکث شوت بزنم و خدا را شکر توانستم با یک شوت دروازه حریف را باز کنم و بعد از مدت‌ها گل بزنم. خودم دوست داشتم این طلسم شکسته شود و چه بهتر که با یک گل زیبا این طلسم شکسته شد.

شوتزنی انگار در خون توست.

(خنده) راستش شوت زدن را دوست دارم. همیشه دلم می‌خواهم از فاصله‌های مختلف شانسم را امتحان کنم. گاهی توپم گل می‌شود و گاهی هم نمی‌شود. این دیگر بستگی به شرایط دارد. در آلکمار سرمربی از من می‌خواهد زیاد شوت بزنم. این جزو وظایفم است. در تیم ملی هم تلاش می‌کنم هر زمان موقعیت شوتزنی داشته باشم، شوت بزنم.

تمرینات اختصاصی هم داری؟

قطعا همین طور است. هر زمانی که بتوانم به صورت اختصاصی تمرین شوتزنی می‌کنم.

تیم آلکمار سه هفته است که نبرده. این اتفاق خوبی برایتان نیست.

بله، دقیقا همین طور است. البته ما دو بازی متوالی باخته بودیم و دوست نداشتیم باخت سوم تکرار شود. متاسفانه هر دو بازی ما هم خانگی بود. ابتدا به اکسلییور 2بر صفر باختیم و سپس از فاینورد روتردام هم چهار گل خوردیم. این نتایج واقعا بد بود و باعث شد تلاش کنیم حداقل خرونیخن را شکست دهیم. بازی خارج از خانه بود و یک بر یک مساوی کردیم، در حالی که می‌شد واقعا برنده باشیم. آنها خیلی خوش‌شانس بودند که یک امتیاز از این بازی گرفتند. حق ما برد بود. این بدشانسی‌ها هم طبیعی است در فوتبال. یک وقتی پیش می‌آید که همه چیز طبق خواسته شما پیش نمی‌رود، اما شک نکنید وضعیت آلکمار خیلی بهتر از این خواهد شد.

اگر موافق باشی درباره تیم ملی هم حرف بزنیم. شرایطی که ایران دارد. بازی با روسیه به نفع تیم ملی بود، قطعا با این بازی‌ها می‌توانیم در جام جهانی موفق باشیم، درست است؟

بله، ما اگر می‌خواهیم در جام جهانی موفق باشیم باید بازی‌هایی این چنینی برگزار کنیم. الان تکلیف خیلی از تیم‌ها مشخص شده و همه مشغول برنامه‌ریزی هستند. اکثر تیم‌ها منتظر بودند تکلیف صعودکننده‌ها مشخص شود. آقای کی‌روش هم مدت‌هاست به دنبال برنامه‌ریزی است. فدراسیون هم همین طور. ما باید با تیم‌های مطرحی بازی کنیم و ان‌شاءالله این مسابقه مهیا شود.

فکر می‌کنی تیم ملی ایران می‌تواند از مرحله گروهی صعود کند.

این دیگر قابل پیش‌بینی نیست ولی ما تیم خوبی در اختیار داریم. توانستیم با قدرت به جام جهانی صعود کنیم ولی همان طور که می‌دانید فرصت تیم‌ها در جام جهانی کم است. یعنی شما سه بازی متوالی خواهید داشت. باید خودمان را برای چنین شرایطی آماده کنیم. قطعا تمام تیم‌ها با قدرت می‌آیند. آنجا تیم ضعیفی نیست. در مجموع باید گفت کار سختی در جام‌جهانی در پیش داریم.

به زودی قرعه‌کشی در کاخ کرملین برگزار می‌شود. تو دوست داری با چه تیمی همگروه شویم؟

راستش قبل از این گفته بودم دوست دارم با هلند در جام جهانی بازی کنیم. آن موقع اصلا فکر نمی‌کردم این تیم به‌جام‌جهانی نرسد. فکر می‌کردم حداقل به پلی‌آف صعود می‌کند، ولی متاسفانه حذف شد. این خبر بدی بود. حالا به این فکر نکرده‌ام با چه تیمی بازی کنیم. ولی همان طور که گفتم تیم ضعیف در روسیه وجود ندارد. همه تیم‌ها سخت هستند. دوره قبل ما جلوی آرژانتین خوب بازی کردیم و با بدشانسی باختیم، اما مقابل بوسنی بد بازی کردیم و باختیم. پس بازی به بازی شرایط فرق دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها