سرمایه‌گذاری در زمینه تولید روغن‌زیتون نه‌تنها از نظر بهداشتی می‌تواند زمینه ارتقای سطح سلامت جامعه را به ارمغان آورد، بلکه به نوعی عاملی در کاهش وابستگی ایران برای تامین روغن نباتی مورد نیاز کشور خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۱۵

در زمینه تولید زیتون نیز ظاهرا کمبودهای قابل توجهی داریم و مسئولان باید با استفاده از راهکارهای منطقی طبق قانون ششم توسعه، زمینه افزایش تولید این محصول را در کشورمان فراهم کنند.

احمد مستخدمی، مجری طرح زیتون با اشاره به مصرف روغن زیتون گفت: براساس برآوردهای انجام شده 12 هزار تن روغن زیتون در کشور مصرف می‌شود که در سال جاری با افزایش حدود 40 درصد یعنی2300 تن ، نزدیک به 8000 تن واردات خواهیم داشت. مستخدمی در ادامه افزود: در حال حاضر متوسط تولید زیتون در هر هکتار 1/2 تن است که قرار است به بیش از سه تن در پایان برنامه ششم برسد. البته عملکرد تولید در مناطق سه‌گانه (گیلان، قزوین و زنجان) حدود چهار تن در هکتار است. وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه طی سال 96 برآورد کرده‌ایم که باید برای اصلاح باغات 3/3 میلیارد تومان هزینه کنیم؛ ضمن این که در این خصوص 430 هکتار جوان سازی باغات انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها