خیابان، امن‌ترین مکان برای کودکان کار‌

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: 90 درصد کودکان کار و خیابان در پاتوق‌ها مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند، این درحالی است که یکی از اعضای شورای شهر نیز بتازگی از وضع‌ نامناسب نگهداری این کودکان در اقامتگاه‌های بهزیستی خبر داده بود‌، بنابراین باید گفت خیابان مناسب‌ترین محل برای این کودکان است.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۰۹

به گزارش جام‌جم، رضا قدیمی در جمع‌ خبرنگاران با اشاره به طرح جمع‌آوری کودکان کار و متکدی و در پاسخ به برخی انتقادات مطرح شده از جمع‌آوری این کودکان گفت: بسیاری از منتقدان، خودشان پیش از این در این حوزه مسئولیت داشته‌اند، ولی هیچ کاری در این حوزه نکرده‌اند و یک صفحه اقدام اجرایی مناسب نداشته‌اند و الان مقابل این طرح قرار گرفته‌اند و باید از قبر و قیامت خود بترسند، چراکه 90 درصد این کودکان در پاتوق‌ها مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که عوامفریبی و کار سیاسی در حوزه اجتماعی کاری «کثیف» است و برخی برای عوامفریبی مصاحبه می‌کنند، بیان کرد: واقعیت این است که اگر امروز به این کودک رسیدگی نکنیم، ده سال دیگر به کجا خواهد رسید؟

خلأ‌های قانونی

علاوه بر این شکور پورحسین، عضو کمیسیون اجتماعی کشور معتقد است در این رابطه با خلأهای قانونی روبه‌رو هستیم. او به خانه ملت گفت‌: قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب سال 81 است و در آن تمامی مسائل کودکان و نوجوانان به صورت جامع و کامل پیش‌بینی نشده است، بنابراین می‌طلبد قانون جامع و کاملی تدوین و تمامی مسائل و مشکلات کودکان بویژه تشدید مجازات‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان در آن لحاظ شود.

علی ساری، دیگر عضو کمیسیون اجتماعی هم با اشاره به جلسه‌ مشترک این کمیسیون به اعضای نهادهای مرتبط اعلام کرد که وزارت دادگستری، وزارت رفاه و سازمان بهزیستی با اجرای این طرح مخالف هستند و انتقادهای جدی به آن دارند.

اگر آمارهای مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران مبنی بر آزار جنسی کودکان در پاتوق‌ها را کنار ادعای بهاره آروین، عضو شورای شهر مبنی بر وضعیت نامناسب نگهداری این کودکان در اقامتگاه‌های بهزیستی بگذاریم، به نظر می‌رسد امن‌ترین مکان برای این کودکان با گذشت حدود 40 روز از طرح جمع‌‌آوری و ساماندهی کودکان کار توسط 11 نهاد مختلف همان خیابان باشد. 11 ارگانی که به نظر می‌رسد اختلاف‌های جدی در نوع اجرای این طرح دارند و جلسه مشترکشان با کمیسیون اجتماعی مجلس در هفته گذشته هم کمکی به رفع این اختلاف‌ها نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها